Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WiFi-problem med iOS 9.3.5


Charlesmartin

Rekommendera Poster

Charlesmartin

iPhone 4S

iPad 3rd generation

Huawei E589

 

Efter installation av iOS 9.3.5 (det senaste/sista versionen) i min iPad och iPhone 4S, så fungerar inte kommunikationen med min mobila router Huawei E589 (Telia leverans).

Routern fungerar däremot med en iPod gen.6 med iOS 10, mot en iPod gen.4 med iOS 6.1.6 och mot våra två Apple MBP med macOS Sierra 10.12.4.

Det är heller inga problem att använda iPad och iPhone mot vår TG799vac.

SSID-namnet för Huawei E589 finns med på listan över nätverksval, men när jag försöker byta Wi-Fi nätverk från TG799 till E589 så gör systemet upprepade försök, men lyckas aldrig låsa mot E589 utan återgår till TG799. Både iPad och iPhone uppför sig i det här avseendet på samma sätt.

Felet kvarstår efter återställning av E589.

Jag har frågat Huawei och routern ska fungera med iOS 9.3.5

Har även frågat Telia och de har inte fått någon information om liknande problem, utan föreslår att jag hör med Apple. Dessutom säger man att både Huawei och Telia har slutat ge support eftersom routern är för gammal.

 

Det ska nu bli intressant att höra om någon forummedlem har råkat ur för samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inget jag känner igen. Men har du provat med att ta bort det aktuella nätverket, E589, från iPhone och iPad och på nytt lägga till det och fylla i lösenord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Charlesmartin

 

Stort tack för din input. Problemet löstes när jag väl fick tag på rätta lösenordet till routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...