Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airplay med bild i iMac sen 2009 fungerar nu!


hansjacobsson

Rekommendera Poster

hansjacobsson

Fick precis se att airplay med bild verkar funka i min iMac sen 2009 nu när jag ser på Youtube i Safari. Det funkade inte när jag körde Mavericks. Är det nytt för Sierra eller kom det nu med 10.12.4 uppgraderingen? Har inte sett det tidigare. Funkar inte i Crome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis se att airplay med bild verkar funka i min iMac sen 2009 nu när jag ser på Youtube i Safari. Det funkade inte när jag körde Mavericks. Är det nytt för Sierra eller kom det nu med 10.12.4 uppgraderingen? Har inte sett det tidigare. Funkar inte i Crome.

Airplay kom med Mountain Lion. Det vill säga, versionen före Mavericks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hansjacobsson

Det funkade bara på nyare Macar efter typ 2011! Inte på iMac sen 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade bara på nyare Macar efter typ 2011! Inte på iMac sen 2009.

Ja, men du undrade över operativsystem, inte modell. Här finns närmare specifikation angående hårdvaran. Din Imac borde alltså inte fungera med Airplay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hansjacobsson

Javisst, min iMac borde inte funka. Men jag upptäckte precis att den gör det när man spelar Youtube i Safari. Har aldrig sett det tidigare! Funkar inte i Chrome eller Firefox. Så därför undrar jag om det är en ny feature i Sierra som jag inte upptäckt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, min iMac borde inte funka. Men jag upptäckte precis att den gör det när man spelar Youtube i Safari. Har aldrig sett det tidigare! Funkar inte i Chrome eller Firefox. Så därför undrar jag om det är en ny feature i Sierra som jag inte upptäckt tidigare.

Det verkar så. Grattis! Om det kom med Sierra kan jag inte svara på. Apple vet tydligen inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...