Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmar upptäcks inte vid start av dator


Daniel_88

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Förbehåll:
Jag kollade igenom forumet efter trådar som tidigare berört detta problem. Hittade inget som var i stil med mitt problem. Har jag letat dåligt så säg till.

 

Setup:

Mac Pro mid 2010.

OS: Sierra 10.12.4.

CPU: 2x2,4 4ghz

Minne: 32gb

GPU: ATI Radeon 5870HD + 3e parts Zalman kylning (originalkylaren gick sönder).

Skärmar: 1x27" 2K. 2x1080. En 1080-skärm är inkopplad på DVI, en är inkopplad med en displayport mini adapter (med usb-ström) till DVI och 27"-skärmen är inkopplad med en displayport mini till display-port-sladd.

 

Problem:

Först och främst trodde jag inte ens att datorn (grafikkortet) skulle kunna leverera grafik till 2 "vanliga" full-hd-skärmar plus min 27" 2K-skärm. Men det klarade grafikkortet av.

 

Så när jag startar datorn, startar om datorn eller väcker datorn från sleep mode och alla tre skärmarna är inkopplade så hittar grafikkortet inte skärmarna. I det läget kan jag bara komma åt datorn via skärmdelning från min macbook. Jag får det att fungera med alla tre skärmarna genom att dra ut alla skärmar utan en (den som går på DVI), starta datorn och när datorn har startat och visat inloggningsskärmen på den skärmen kopplar jag in de resterande två skärmarna.

 

Jag vill inte hålla på såhär. Vad är lösningen? Någon som vet?

 

Tack på förhand!

 

Med Vänliga Hälsningar

 

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...