Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trådlös mus till Mac


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Har för mig att det diskuterats tidigare men kan inte hitta.

 

Trådlös mus till Mac som inte kräver en nanomottagare i USB porten och inte är tillverkad av Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det diskuterats tidigare men kan inte hitta.

 

Trådlös mus till Mac som inte kräver en nanomottagare i USB porten och inte är tillverkad av Apple?

28st såg jag. :)

 

post-64246-0-85507300-1490263561.png

 

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s312980109&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

 

HP-mössen är rätt snygga. :)

 

Finns en Rapoo med, som är riktigt snygg, men just den var väl RF på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

28st såg jag. :)

 

attachicon.gif28x.png

 

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s312980109&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

 

HP-mössen är rätt snygga. :)

 

Finns en Rapoo med, som är riktigt snygg, men just den var väl RF på.

 

Tackar!

 

Men hur vet jag om de kommer funka på min Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Kan tillägga att jag även undrar om någon testat en sådan mus jag söker och kan verifiera att den funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du kollat att din mac klarar Bluethooth kraven?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men hur vet jag om de kommer funka på min Mac?

Såvitt jag vet så fungerar alla blåtandsmöss på Mac, i alla fall höger och vänster knapp samt rullningshjul.

Möss med fler knappar/funktioner än så måste väl ha drivrutiner för Mac för att kunna utnyttja dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur vet jag om de kommer funka på min Mac?

Som Telly skriver så är det oftast standarden som avgör. Hittills av de olika möss jag provat, har alla “PC”-möss fungerat bra. USB/BT/RF(m nano).

 

har du kollat att din mac klarar Bluethooth kraven?

Det brukar vara som med USB… kompatibelt åt båda håll, har jag för mig*. Lägst vinner.

 

* Har inte så många BT-prylar, så jag har inte testat så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på en sång själv, och den har bra dpi med. :yeahbaby: Det blev en Cherry (»») istället... en billig en, men den har omställbar dpi, 1000/1500/2000. tänkte det kanske kunder vara användbart i Photoshop, med lite bättre precision. Apples Magic mouse har väl 1000 el 1200, om jag inte minns helt fel. Fast jag är väl lite inne på att ev spara ihop till ngn billig mellanmodell av Wacom-plattorna. En sån skulle nog vara bra att ha.

 

Nanomottagaren funkar bra - och jag har ju USButtag på var (under)sida av tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Telly skriver så är det oftast standarden som avgör. Hittills av de olika möss jag provat, har alla “PC”-möss fungerat bra. USB/BT/RF(m nano).

 

Det brukar vara som med USB… kompatibelt åt båda håll, har jag för mig*. Lägst vinner.

 

* Har inte så många BT-prylar, så jag har inte testat så mycket.

 

Apple Magic Mouse2 fungerar bara till de macar som är gjorda 2013 och senare

jag har provat att flytta den till minin från 2012 men inget händer.... för gammalt BT helt enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Magic Mouse2 fungerar bara till de macar som är gjorda 2013 och senare

jag har provat att flytta den till minin från 2012 men inget händer.... för gammalt BT helt enkelt

Bra att veta. :yeahbaby: Du kanske kan lösa det med en liten USB/BT-sticka som har 4.0, och anv den istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att veta. :yeahbaby: Du kanske kan lösa det med en liten USB/BT-sticka som har 4.0, och anv den istället.

 

jag kör en traditionell mus där och MM2 till Pron

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Såvitt jag vet så fungerar alla blåtandsmöss på Mac, i alla fall höger och vänster knapp samt rullningshjul.

Möss med fler knappar/funktioner än så måste väl ha drivrutiner för Mac för att kunna utnyttja dessa.

 

Som Telly skriver så är det oftast standarden som avgör. Hittills av de olika möss jag provat, har alla “PC”-möss fungerat bra. USB/BT/RF(m nano).

Ja det har ni säkert helt rätt i. Hade bara för mig att det var klent utbud på sådana möss men jag kanske kommer ihåg fel. Och...

 

har du kollat att din mac klarar Bluethooth kraven?

 

...japp det gör den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Apple Magic Mouse2 fungerar bara till de macar som är gjorda 2013 och senare

jag har provat att flytta den till minin från 2012 men inget händer.... för gammalt BT helt enkelt

 

Säker på det? Apples systemkrav säger inget om det. Däremot om OS version. Det kan inte vara att du har för gammalt OS på den datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Nanomottagaren funkar bra - och jag har ju USButtag på var (under)sida av tangentbordet.

 

Har haft lite problem med min nanomottagare då jag samtidigt har andra USB tillbehör inkopplade. Muspekaren laggar och har sig då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft lite problem med min nanomottagare då jag samtidigt har andra USB tillbehör inkopplade. Muspekaren laggar och har sig då.

Jo, det händer här med, fast inte lika ofta som Applemusen hoppade ur. Antar att det är för att den sitter i tangenbordet och inte i datorn. Blir ju mkt närmare (kortare avstånd) på så sätt s a s. Eg inget lagg, utan den fryser till 5sek sen fort den igen. Annars tuffar den på bra, peppar-peppar :crossfingers:, men kanske 1-2 ggr i veckan (uppskattningsvis).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag blev också sugen på den. :)

Såg nu att den var vit på din länk där... Den är ju svart/guld. B)

 

311,- på Proshop är billigast (samma inkl frakt).

 

2546955_5b64ce9733bd..jpg

2546955_2590b67b88d4..jpg

 

 

Den andra där: Z8000 är väl lite mer som Apple-musen med touch, 4vägsscroll osv. »»

 

2214072.jpg

 

Men den kostar ett par hundra mer, men en sån vill jag nog helst ha sen. :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...