Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

NY MBP


daniel1234

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en ny mbp och funderar på om det är värt den högre kostnaden att köpa en med touchbar eller lägga samma pengar på en utan med retina och större hd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa en ny mbp och funderar på om det är värt den högre kostnaden att köpa en med touchbar eller lägga samma pengar på en utan med retina och större hd.

 

Att köpa en finess för finessens skull är tveksamt. Men om du använder program som drar fördel av och blir effektivare/lättare att använda med Touchbaren är det väl bara att slå till. Sen är nog 8 GB RAM i minsta laget om man vill jobba med tyngre saker som bild och ljudredigering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag säger som föregående, har du användning av touch? Om inte, spara dina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur användbar en touchbar är beror på om de program man kör har en design som verkligen drar nytta av touchbar.

 

Om du idag använder program som blir betydligt bättre med touchbar så är väl valet enkelt.

 

Sedan är det mycket svårt att förutse om de program man använder om ett till två år kommer att utnyttja touchbar på ett sätt som gör programmet betydligt smidigare att använda. Det kan man bara veta i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När, eller om, touch bar blir en självklarhet under var mans hand lär dagens touch bar bara vara 1.0 och man behöver i framtiden minst 2.0 för att den ska vara användbar och uppdateras... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa en ny mbp och funderar på om det är värt den högre kostnaden att köpa en med touchbar eller lägga samma pengar på en utan med retina och större hd.

Är det samma prestanda på dem så är det väl en smaksak. Annars är det bättre att kika på hårdvaruspec's - vilken dator som (eg) är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Det är ju inte bara touch som skiljer dessa åt. Den dyrare har nyare processor, bättre grafikkort, snabbare minnen tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrivit tidigare har jag köpt mina två senaste Macar på apple.se med studentrabatt då min dotter studerar och har rätt till detta. Vid inget av dessa köptillfällen har Apple begärt att få se studentbevis. Har bara gått in på education store och beställt och fått rabatten.

Det är faktiskt några tusen att spara.

 

Edit. Har inte ens köpt Macarna i min dotters namn utan i mitt eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa en ny mbp och funderar på om det är värt den högre kostnaden att köpa en med touchbar eller lägga samma pengar på en utan med retina och större hd.

 

Man kan köpa den nya bara för att man kan :D

 

Den är läckrare, fräschare, lite bättre på det mesta, enorm diskprestanda och jäkligt snygg i den nya mörkgråa färgen... Touch baren är lite över-hypad, använder den knappt alls..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...