Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alarm i kalendern - saknar ljud


tjorven

Rekommendera Poster

Hej. Jag tänker mig att Apples kalender får passa in under kontorsprogram...

 

På senaste tiden har events i min kalender slutat låta vid alarm. Standardinställningen/genvägen för att ställa in påminnelsealarm nuförtiden är "visa meddelande" men brukade tidigare inkludera ljudsignalen. För att få "meddelande med ljud" måste jag in i "anpassa" och rota. Finns det något sätt att välja "meddelande med ljud" som standard för alertsen? Det börjar bli lite väl många möten som jag missar för att jag bara får en bricka på telefonen och inte en signal. Känns som problemet ökat senaste halvåret.

 

Förut fick jag för mig att det bara var events som skapades på telefonen som inte tog med ljud per default, men nu när jag spanar i kalendern på datorn är det samma sak där.

 

Tack för tips.

 

 

Kanske ska tillägga att jag kör elcapitan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. De är aktiverade både i telefon och på dator.

 

Men som sagt standard-valet för en ny kalenderaktivitet är bara "meddelande" nuförtiden. På datorn går det ju att köra anpassat och lägga in "meddelande med ljud" men jag är helt övertygad om att det även låg med som förval förr i tiden.

På mobil är det bara "meddelande" som gäller.

 

Segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju inte bara att de är aktiverade, du väljer också hur du vill bli notifierad – med notisstil, brickor och ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju inte bara att de är aktiverade, du väljer också hur du vill bli notifierad – med notisstil, brickor och ljud.

 

 

De är aktiverade med ljud i inställningarna både på dator och i telefon. När jag aktivt väljer en notis med ljud så funkar det som vanligt.

 

Problemet är att de notiser som ligger som standardval nuförtiden bara verkar innehålla meddelande, inte meddelande med ljud. Det alternativet ligger bara under "anpassat" vilket det inte gjorde förut. Alltså när jag skapar ett nytt kalenderevent och lägger till notis, verkar det bli endast meddelande per default, istället för meddelande med ljud som det var innan.

På mobilen går det inte att komma åt "anpassat" utan man är hänvisad till defaultvalen (som bara verkar ge meddelande).

 

Jag får ingen rätsida på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...