Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera ny hårddisk SDD


Oleifur

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag vet att det finns en mängd guider på ämnet men jag har ändå inte lyckats hitta svar på just mitt problem.

Min hårddisk i min MacBook Pro 2014 kraschade för ett tag sedan. Jag köpte en SDD, stoppade in den i datorn och försökte installera snow leopard från skiva, OBS inte den som följde med min dator för den har jag slängt. När DVDn drar igång kommer äpplet upp, efter ett tag kommer en ruta upp som säger att jag ska starta om datorn, gör jag det återupprepas bara processen. Jag har även försökt att starta från internet recovery men det fingerar inte heller, jag kan komma in på mitt nätverk men sen händer ingenting, två gånger har jag låtit datorn stå på och efter en timme ca försvinner bilden och jag måste starta om datorn. Alla guider som jag hittar gäller om man har en klon på sin gamla hårddisk men det har alltså inte jag. Är det någon som vet hur jag ska göra för att gå vidare?

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte installera SnowLeopard på den datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Din dator är INTE en 2014, de har inte DVD, möjligtvis har du Mid2012.

Du köpte en SSD, inte SDD.

Starta upp med ALT+CMD+R så kommer du lyckas installera om du följer instruktionerna på skärmen, samt formaterar din SSD i Skivverktyget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Jag försökte med startkomandot, men kommer bara in på internet recovery som inte fungerar. Finns det möjlighet att komma in på skivverktyget på annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

VAD är det som inte fungerar med internet recovery?

 

Det är 2 olika kommandon:

 

ALT+R då starar du från diskens återställningspartition, vilket du inte har någon vid ny disk

ALT+CMD+R då startar du internet recovery, och datorn hämtar den aktuella version av OSX då datorn såldes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar med ALT+CMD+R kommer jag in på internet recovery, jag jag skriver in lösenord och symbolen som är en jordglob börjar snurra, sen händer inget. Efter ca 20 min kommer ett utropstecken upp och felmeddelandet -2002F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar allt som det ska, tack för hjälpen!

 

:) Bra med feed-back. Då kan andra som söker här prova förslag till lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...