Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur argumenterar du emot windows/android användarna?


TryckVågen

Rekommendera Poster

TryckVågen

Jag pluggar IT och det är inte direkt ovanligt att man får höra att Mac och iOS är rena skiten med alla möjliga argument som inget filhanteringssystem, inget 3.5mm jack mm mm.

 

Hur argumenterar ni emot android/windows användarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga om det är jobbigt att vara så okunnig? Det du nämner är ju bara sandlådenivå.

...

Rent ut sagt låt folk hålla på. Vill man inte förstå så hjälper inga argument. Förresten, är iOS bättre än android?

...

Det jag gillar och trivs med, kanske andra inte gillar och trivs med. Jag måste ju inte ha det superbästa prylarna och systemen. Jag använder aldrig den fulla potentialen ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pluggar IT och det är inte direkt ovanligt att man får höra att Mac och iOS är rena skiten med alla möjliga argument som inget filhanteringssystem, inget 3.5mm jack mm mm.

 

Hur argumenterar ni emot android/windows användarna?

 

 

Jag argumenterar inte med personer som uppenbart inte är ute efter en nyanserad diskussion utan bara vill dryga sig.

Många vet dessutom inte vad dom pratar om utan upprepar vad andra sagt eller läst på internet utan att förstå det.

 

Några i min bekantskapskrets som klagar på iOS och dess "begränsningar" sväljer nästan tungan när det kryper fram att dom inte ens klarar av att använda dom funktionerna som Android har men inte iOS :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga vilka Mac-datorer som personen ägt och hur mycket macos dom har använt. Fråga vilka iPhone dom ägt och använt under längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag brukar ibland fråga om personen själv använt Mac i någon större utsträckning. I regel är svaret nej varpå man sällan behöver säga så mycket mer. Om svaret är ja och det är relevant kritik så får man väl svara så gott man kan. Eller, om det inte är relevant kritik, påpeka det underliga i att personen som tydligen har ordentlig erfarenhet av Mac inte lyckats få till något som är enkelt för dig.

 

Slutligen, och kanske det viktigaste. Ifrågasätt hur viktigt det är för dig att bevisa för andra att den elektronik du köper är bra nog åt dig eller dem. Det är faktiskt inte speciellt viktigt. Dessutom hatar bråkstakar när man ignorerar dem och rycker på axlarna åt deras argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur argumenterar ni emot android/windows användarna?

 

Inte alls?

Det är väl bara bra att det finns olika produkter och olika system att välja på? Bara för att jag själv gillar något behöver det inte betyda att andra också borde göra det.

I dag fungerar dessutom det mesta över "miljögränserna". Annat var det förr då det innebar reella problem att exempelvis skriva en uppsats fyrhändigt med någon som använde Windows. Då kunde det finnas en poäng att missionera, men knappast nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls?

Det är väl bara bra att det finns olika produkter och olika system att välja på? Bara för att jag själv gillar något behöver det inte betyda att andra också borde göra det.

I dag fungerar dessutom det mesta över "miljögränserna". Annat var det förr då det innebar reella problem att exempelvis skriva en uppsats fyrhändigt med någon som använde Windows. Då kunde det finnas en poäng att missionera, men knappast nuförtiden.

Amen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pluggar IT och det är inte direkt ovanligt att man får höra att Mac och iOS är rena skiten med alla möjliga argument som inget filhanteringssystem, inget 3.5mm jack mm mm.

 

Hur argumenterar ni emot android/windows användarna?

iOS vs Android: Det är lite svårt att argumentera både för och emot. Det skiljer ju en hel del i vad man kan göra med de olika. Båda är bra/dåliga på sina egna sätt. Förhoppningsvis har man en bra idé om varför man valde just den telefonen man har och kan argumentera utifrån det.

 

Mac (vs Windows)... Ja, där finns en hel del att argumentara. :) Mestadels åt ena hållet, men det finns lite i OS X man kan diskutera med - som kanske är mindre bra. Men man kan ju börja med att Mac inte är ett operativsystem. :rolleyes:

 

Sen beror det såklart vem man diskuterar “Mac” med… En gnällig Windowsanvändare eller någon som använder ett annat OS. Det brukar inte bli lika svart/vitt då.

 

Ingen filhanterare i iOS är såklart en brist. Men argument som “rena skiten” .. är bara släppa och gå vidare. Inte värt att lägga energi på när det ligger på den nivån. :rolleyes: Kan de inte vara sakliga i sin kritik, är det inte värt att bemöta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS vs Android: Det är lite svårt att argumentera både för och emot. Det skiljer ju en hel del i vad man kan göra med de olika. Båda är bra/dåliga på sina egna sätt. Förhoppningsvis har man en bra idé om varför man valde just den telefonen man har och kan argumentera utifrån det.

 

Mac (vs Windows)... Ja, där finns en hel del att argumentara. :) Mestadels åt ena hållet, men det finns lite i OS X man kan diskutera med - som kanske är mindre bra. Men man kan ju börja med att Mac inte är ett operativsystem. :rolleyes:

 

Sen beror det såklart vem man diskuterar “Mac” med… En gnällig Windowsanvändare eller någon som använder ett annat OS. Det brukar inte bli lika svart/vitt då.

 

Ingen filhanterare i iOS är såklart en brist. Men argument som “rena skiten” .. är bara släppa och gå vidare. Inte värt att lägga energi på när det ligger på den nivån. :rolleyes: Kan de inte vara sakliga i sin kritik, är det inte värt att bemöta.

 

 

Absolut inte för den stora massan som Apple riktar in sig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte för den stora massan som Apple riktar in sig på.

Den “stora massan” finns nog på båda sidor - helt vanliga användare som varen rootar/jailbreakar sina telefoner, utan bara använder det som finns. Bara det att den finns i t ex Android - vilket är bra. De flesta skulle nog klara sig utan där med, om de blev tvungna. Men eftersom  har valt att inte ha plats för ett xtr a SD-kort, tycker de väl inte att de skall behövas. Så det är nog mer deras () val att den inte finns, än att de inriktar sig på en målgrupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora massan finns nog på båda sidor - helt vanliga användare som varen rootar/jailbreakar sina telefoner, utan bara använder det som finns. Bara det att den finns i t ex Android - vilket är bra. De flesta skulle nog klara sig utan där med, om de blev tvungna. Men eftersom har valt att inte ha plats för ett xtr a SD-kort, tycker de väl inte att de skall behövas. Så det är nog mer deras () val att den inte finns, än att de inriktar sig på en målgrupp.

Tänk alla iPhone användare måste vara totalt handikappade med dom "begränsningar" iOS är belagda med. Helt otroligt att den går att använda överhuvudtaget alls. Haha haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runner

Som det ser ut idag är argument för eller emot mest en fråga om tycke och smak. Kanske lite muskelminne också. Man kan prylarna och om något strular vet jag oftast vad som behöver göras.

För mej är det hur sömlöst allt funkar i Apples ecosystem. Något jag vant mej vid och inte vill vara utan. Inte heller Apples syn på privacy som ju är lite annat än Googles...

Jag har t ex provat att ha en Samsung lur eftersom jag har behov av en telefon med dubbla sim. Gav det verkligen en chans men jag stod inte ut, det blev för meckigt att ha en lur som mina andra grejor inte pratade med. Plus familj o vänner med iphone.

Plus googles snokande. Har inga statshemligheter i luren men låt mej vara ifred.

Så, jag har hellre två lurar med mej, min avlagda 5S fick sim nr 2.

 

Jag förvånas fortfarande av att man jämför prestanda mellan androidlurar och iphones.

Inte alltför sällan kan en android ha mer ram, bättre kamera etc men i slutändan presterar iphone ofta bättre ändå. Plus att även om prestanda inte är oviktigt så är den underordnad det faktum att jag icke vill sitta i knät på Google

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Jag pluggar IT och det är inte direkt ovanligt att man får höra att Mac och iOS är rena skiten med alla möjliga argument som inget filhanteringssystem, inget 3.5mm jack mm mm.

 

Hur argumenterar ni emot android/windows användarna?

 

Inget argument, men du kan börja med att fråga hur androidfolket klarar sig med mikrovågsugnar utan filhantering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk alla iPhone användare måste vara totalt handikappade med dom "begränsningar" iOS är belagda med. Helt otroligt att den går att använda överhuvudtaget alls. Haha haha

Nja, jag sa att de var en begränsing, inte begränsningar... Jag skulle klara mig utan, på båda, men skulle gärna vilja se det också på båda. Det man annars saknar är väl att kunna koppla in telefonen i datorn och få upp den i Finder, precis som vilken annan USBenhet som helst. Går ju om man jailbreakar, och med Androidlurar finns det i a f ett program, men det är dåligt med stöd för Android i OS X annars. F ö är de båda mer el mindre lika. 2 enheter man kan ringa med, köra program, surfa på nätet osv. Som den gamla Kenoreklamen... Same same, but different.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag sa att de var en begränsing, inte begränsningar... Jag skulle klara mig utan, på båda, men skulle gärna vilja se det också på båda. Det man annars saknar är väl att kunna koppla in telefonen i datorn och få upp den i Finder, precis som vilken annan USBenhet som helst. Går ju om man jailbreakar, och med Androidlurar finns det i a f ett program, men det är dåligt med stöd för Android i OS X annars. F ö är de båda mer el mindre lika. 2 enheter man kan ringa med, köra program, surfa på nätet osv. Som den gamla Kenoreklamen... Same same, but different.

 

 

Inget av det där är ett argument för att välja endera av plattformerna. Något jag trodde denna diskussion handlade om :)

 

Som Runner säger handlar det för majoriteten tycke och smak samt muskelminne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Inte heller Apples syn på privacy som ju är lite annat än Googles...

 

Plus googles snokande. Har inga statshemligheter i luren men låt mej vara ifred.

Så, jag har hellre två lurar med mej, min avlagda 5S fick sim nr 2.

 

Jag förvånas fortfarande av att man jämför prestanda mellan androidlurar och iphones.

Inte alltför sällan kan en android ha mer ram, bättre kamera etc men i slutändan presterar iphone ofta bättre ändå. Plus att även om prestanda inte är oviktigt så är den underordnad det faktum att jag icke vill sitta i knät på Google

 

Hur skiljer sig Apples integritet tillskillnad mot Googles? Vet att Apple värnar om den mer men rent konkret tänker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lura inte drygskåpen att köpa en Mac så vi får hålla på och krångla med dem på forumet när de inte fattar! :totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pluggar IT och det är inte direkt ovanligt att man får höra att Mac och iOS är rena skiten med alla möjliga argument som inget filhanteringssystem, inget 3.5mm jack mm mm.

 

Hur argumenterar ni emot android/windows användarna?

Verkar som MW har designat en artikel nu efter din fråga. :D

 

Därför är Mac bättre än pc - 10 anledningar - MacWorld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...