Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook kan ej logga in


Minkowski

Rekommendera Poster

Jag har skrivit in korrekt lösenord men det hjälper inte

post-63217-0-94437900-1488869223.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit in korrekt lösenord men det hjälper inte

Har du kolla med sidan om du kan logga in där (online), om lösenordet funkar osv. Kan ju vara så med att severn ligger nere för tillfället. Om du kommer in på yahoo's sida och kan kolla där passa på att byt lösen medans du ändå är där. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yahoo har sådana problem ibland. Vänta någon timme så brukar det funka.

 

Eller så kontaktar du Yahoo support och frågar när de fixat sina driftproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yahoo support ? jag tror inte de är kända för att svara. Var hittar jag dem ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Yahoo support ? jag tror inte de är kända för att svara. Var hittar jag dem ?

 

På internet :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för alternativ? (Gmail är inte ett av dem.)

 

 

iCloud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för alternativ? (Gmail är inte ett av dem.)

Finns många bra mail-ISP'ar... Har du ett webhotell/domän kan du ju köra egen adress där. För en gratis xtramail finns hur många som helst (mer/mindre bra). Jag har Openmailbox(.org). Bra webmail och de har kalendrar och lite annat... 1 el 2gb lagring får man med i deras ownCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

iCloud

 

Hur funkar det?

Hur pass fristående är det från mitt Apple-ID, exempelvis?

Hur pass fristående är det från de e-postadresser jag har idag i Mail?

Kan man köra IMAP?

Finns det webbmail?

Vad händer om Apple iOSifierar mac OS ännu mer och man blir ännu mer inlåst och man vill sluta med Mac (hemska tanke :sick: )? (Till exempelvis Apple Store och man bara kan köra den allra senaste versionen av macOS så att ännu fler program man är beroende av slutar fungera efter dessa ständiga uppgraderingar.)

 

Allt jag hittar är hur dj**la enkelt det är att ställa in, men aldrig konkreta detaljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns många bra mail-ISP'ar... Har du ett webhotell/domän kan du ju köra egen adress där. För en gratis xtramail finns hur många som helst (mer/mindre bra). Jag har Openmailbox(.org). Bra webmail och de har kalendrar och lite annat... 1 el 2gb lagring får man med i deras ownCloud.

Jag har webbhotell och domän, men de kräver en e-postadress som inte finns på webbhotellet. Det är denna fristående adress jag nu har på Yahoo. Där har jag också prenumerationer på vissa e-postlistor jag inte vill ha på min vanliga adress pga den stora volymen. Så därför räcker inte 1-2 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har webbhotell och domän, men de kräver en e-postadress som inte finns på webbhotellet. Det är denna fristående adress jag nu har på Yahoo. Där har jag också prenumerationer på vissa e-postlistor jag inte vill ha på min vanliga adress pga den stora volymen. Så därför räcker inte 1-2 GB.

Ja, det är bra att ha en extern mailadress - annars är det ju svårt för webhotellet att kunna skicka nåt om det ligger nere. 1-2GB... det var ownCloudbiten bara... Mailen är väl större + att det går att köpa mer om man vill. Har pop så jag klarar mig. :) Men det finns ju många andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur funkar det?

Hur pass fristående är det från mitt Apple-ID, exempelvis?

Hur pass fristående är det från de e-postadresser jag har idag i Mail?

Kan man köra IMAP?

Finns det webbmail?

Vad händer om Apple iOSifierar mac OS ännu mer och man blir ännu mer inlåst och man vill sluta med Mac (hemska tanke :sick: )? (Till exempelvis Apple Store och man bara kan köra den allra senaste versionen av macOS så att ännu fler program man är beroende av slutar fungera efter dessa ständiga uppgraderingar.)

 

Allt jag hittar är hur dj**la enkelt det är att ställa in, men aldrig konkreta detaljer.

.

 

Du är så pass intelligent att du klarar av att Googla och ta reda på informationen själv.

Eller det är väl inte så att du egentligen inte är intresserad av ett seriöst svar med tanke på din raljerande ton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hade inte Yahoo nyligen problem med hackade konton? Lösenordet kan då ha återställts. Har du kollat om det funkar via webbmailen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Du är så pass intelligent att du klarar av att Googla och ta reda på informationen själv.

Eller det är väl inte så att du egentligen inte är intresserad av ett seriöst svar med tanke på din raljerande ton?

 

Jag har googlat och (som jag skrev) hittade inget matnyttigt.

Och min ton är inte raljerande, det har du faktiskt missuppfattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har googlat och (som jag skrev) hittade inget matnyttigt.

Och min ton är inte raljerande, det har du faktiskt missuppfattat.

Jo jag tolkar den som raljerande när man inte lyckas ta reda på basinformation.

https://support.apple.com/sv-se/HT202304

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt. Tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte Yahoo nyligen problem med hackade konton?

Jodå... Alldeles nyligen. För 3'e gången på (rel) kort tid. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hur pass fristående är det från de e-postadresser jag har idag i Mail?

 

 

 

Så här ser det ut i mailprogrammet så nog är det fristående allt.

 

post-45175-0-30224600-1488965660_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yahoo har inte fungerat på outlook i flera dagar nu

Vet ni något om det ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yahoo har inte fungerat på outlook i flera dagar nu

Vet ni något om det ??

Yahoo fungerade i Mail hela kvällen igår för mig. Kan inte testa här på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se första svaret av iEricF. Logga in med en browser för att se att användareid och lösenord är ok: https://login.yahoo.com/config/login?.src=fpctx&.intl=se&.lang=sv-SE&.done=https://se.yahoo.com/

Kommer du in via en browser är det outlook du ska felsöka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, jag kommer in hur lätt som helst via en browser men som sagt inte via outlook. och då har jag nyligen köpt Office paketet. Microsfot supporten vill jag jag ska avinstallera mitt galma Office 2011 men det förstår jag inte varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...