Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funkar inte att formatera minneskort.


dianajoh

Rekommendera Poster

När jag försöker radera minneskortet för att formatera den får jag ett fel meddelande att raderingsprocessen misslyckas. På detaljer står det att den inte kunde ändra partitionskartan.

 

Vad är de andra alternativen att kunna ta bort skrivskyddet på minneskortet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker radera minneskortet för att formatera den får jag ett fel meddelande att raderingsprocessen misslyckas. På detaljer står det att den inte kunde ändra partitionskartan.

 

Vad är de andra alternativen att kunna ta bort skrivskyddet på minneskortet?

Kan det vara nåt sånt här?

 

sdcardlocked.jpg

 

bea21a9.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara nåt sånt här?

 

sdcardlocked.jpg

 

bea21a9.jpg

 

Tack! Men den är inte på lock. Minneskortet är helt nytt. Första gången jag satt in den i datorn. Har bara suttit i min kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du använda det i kameran så är det bäst att formatera kortet i kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du använda det i kameran så är det bäst att formatera kortet i kameran.

 

Det har jag också gjort. Funkar att fota och allt som har med kameran att göra. Men jag vill kunna radera bilderna på minneskortet från datorn istället för att behöva göra det genom kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag också gjort. Funkar att fota och allt som har med kameran att göra. Men jag vill kunna radera bilderna på minneskortet från datorn istället för att behöva göra det genom kameran.

Har för mig du kan göra det direkt i OS X. Tidigare då jag hade min iPhone, så tog jag ofta in bilderna via Förhandsvisning. Är telefonen eller kameran inkopplad till datorn... i Arkiv-menyn finns alternativet “Importera från ****...”. Vill minnas att jag även raderade bilderna den vägen efter att jag hade tömt kameran.

 

Finns ju även Bildinsamling (?) (Image Capture). Kanske kan finnas någon liknande funkation där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det har jag också gjort. Funkar att fota och allt som har med kameran att göra. Men jag vill kunna radera bilderna på minneskortet från datorn istället för att behöva göra det genom kameran.

 

Jag formaterar alltid om kortet i kameran för att radera de bilder jag importerat.

 

De flesta importprogram kan ju radera bilderna på kortet efter importen ifall du hellre vill det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raderar ALDRIG minneskortet innan jag har en backup av bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raderar ALDRIG minneskortet innan jag har en backup av bilderna.

 

Min fullständiga process är följande.

1. Ta ur kortet ur kameran och stoppa in i Macens kortläsare.

2. iPhoto startas automatiskt, importera bilderna.

3. Bränn en CD eller DVD med bilderna, alternativt ta en backup på hela iPhoto (Beroende på om jag har backup-hårddiskarna hemma eller jag är på resande fot etc).

4. Nu matar jag ut minneskortet från iPhoto.

5. Sätt i kortet i kameran.

6. Radera kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Låter Bildinsamling lägga bilderna i månadsmappar, därefter raderas kortet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker radera minneskortet för att formatera den får jag ett fel meddelande att raderingsprocessen misslyckas. På detaljer står det att den inte kunde ändra partitionskartan.

 

Vad är de andra alternativen att kunna ta bort skrivskyddet på minneskortet?

Vad är det för kamera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...