Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar inte "Min Bildström" i programmet Bilder (Photos) macOS


Snowrabbit

Rekommendera Poster

Hej,

Hur hittar man Min bildström i programmet Bilder (Photos) i macOS. Jag kör macOS Sierra (10.12.3) och Photos version 2.0.
Under systeminställningar -> iCloud -> Photos har jag kryssat för “My Photo Stream”. Jag har startat om datorn flera gånger och öppnat/stängt programmet Bilder (Photos). Men ingen bildström dyker upp, någon som vet hur man gör?
Tacksam för hjälp!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Min Bildström" är inget eget album längre utan den är inkluderad i Bilder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inte ett moln i listan under "Album" där det står "Bildström" / PhotoStream?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Min Bildström" är inget eget album längre utan den är inkluderad i Bilder

Jag har "Min bildström" vid en molnsymbol precis under Skärmavbilder och ovanför mina egenskapade album. I Bilder 2.0 och senaste Sierra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har "Min bildström" vid en molnsymbol precis under Skärmavbilder och ovanför mina egenskapade album. I Bilder 2.0 och senaste Sierra.

 

 

Har inget sådant album utan alla bilder som jag tar med mig telefon dyker upp i Bilder.

 

post-45175-0-31710700-1488104326_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Någon som vet om man måste aktivera något för att Bilder/Photos ska ladda hem bildströmmen som en iPhone laddar upp?

 

Jag hittar inte det Album som Raphael beskriver...

 

 

 

 

Har inget sådant album utan alla bilder som jag tar med mig telefon dyker upp i Bilder.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2017-02-26 kl. 11.17.57.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut så här hos mig...
post-13591-0-22774200-1488107486.jpeg

Senaste Sierra, senaste Bilder.
Men det som ligger under "Min bildström" är även synligt under "Bilder".

Det jag vet om Min bildström är att iPhone behöver vara ansluten till ett wifi-nätverk för at bilder från iPhone ska laddas upp till Min bildström. Det går inte via det mobila datanätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé. Album kan man visa och gömma. Det kan ju vara så enkelt så du har dem gömda och då syns de inte... För upp pekaren till Album, så ska "Visa" synas bredvid om albumen är gömda.

post-13591-0-51804500-1488108265.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé. Album kan man visa och gömma. Det kan ju vara så enkelt så du har dem gömda och då syns de inte... För upp pekaren till Album, så ska "Visa" synas bredvid om albumen är gömda.

 

attachicon.gifBilder 3.jpg

 

 

Tack för tips Raphael. Jag har tittat där, men det finns inte "Min bildström" så som du har. Bilderna som finns i telefonens 'Min Bildström' dyker heller inte upp under "Bilder" i programmet Bilder. Telefon och dator är anslutet till samma Wifi under en längre tid, så det borde fungera. Tidigare när iPhoto var hett fungerade det finfint. Det kanske är något knas med min installation av Photos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att logga ut från iCloud i datorn och sedan in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krävs väl bluetooth 4.0 för det ska fungera?

Billström har inget med BT att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi inte bli politiska här! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att logga ut från iCloud i datorn och sedan in igen.

 

Tack för tips Raphael. Det var väl värt ett försök, men tyvärr fungerade det inte. Konstigt det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...