Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fungerar detta kort i en PowerMac G5, late 2005


Tarok

Rekommendera Poster

Vad säger ni blir det bättre, det sitter ett GeForce 6600 LE kort nu i PowerMacen, vad tro ni om jag byter till detta om det fungerar.

Quadro FX 3800 1GB GDDR3 256-bitPCI-Express 16x, 2xDisplay Port + 1xDVI-I (DL) + 3D Stereo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni blir det bättre, det sitter ett GeForce 6600 LE kort nu i PowerMacen, vad tro ni om jag byter till detta om det fungerar.

Quadro FX 3800 1GB GDDR3 256-bitPCI-Express 16x, 2xDisplay Port + 1xDVI-I (DL) + 3D Stereo

 

Bättre för vad?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre skärmkort, bättre bild på skärmen eller hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni blir det bättre, det sitter ett GeForce 6600 LE kort nu i PowerMacen, vad tro ni om jag byter till detta om det fungerar.

Quadro FX 3800 1GB GDDR3 256-bitPCI-Express 16x, 2xDisplay Port + 1xDVI-I (DL) + 3D Stereo

Är det den här? Fungerar lär det nog göra, det är ju PCIx-16, och det är stor skillnad på 128MB GDDR och 1GB GDDR3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre skärmkort, bättre bild på skärmen eller hur.

Nej. Rörlig grafik (spel) och program som utnyttjar GPU för olika ändamål gynnas, i övrigt ingen betydelse alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl aldrig suttit något Quadro FX 3800 i någon PowerMac G5?

Så jag antar detta är något standard PC-kort?

Kolla om någon har testat aktuellt kort tidigare i en G5:a för att säkerställa att det verkligen kommer fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man inte flasha om PC-kort för att de ska fungera i en G5:a?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mest att det var en kul grej att maxa upp G5*an lite, men att hitta ett Quadro Fx 4500 kort lär väl va svårt att hitta, plus minnen är heller inte lätt att få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en MacMini 2011 så får du en modern och ( i jämförelse ) hypersnabb dator med bra grafik för kaffepengar. Samt att den drar kanske 1/10 del av strömmen och den är absolut tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste Minin, G5'an är bara en kul grej att leka med, plus min Color Classic, och några gamlingar till som jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste Minin, G5'an är bara en kul grej att leka med, plus min Color Classic, och några gamlingar till som jag har.

 

Okidoki. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...