Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail-biblioteket kan inte läsas eftersom dess format kräver en nyare v


MacPatro

Rekommendera Poster

Mail-biblioteket kan inte läsas eftersom dess format kräver en nyare version av macOS

Efter ominstallation av Sierra på en Minimac Mid 2010 så säger Mail Mail-biblioteket kan inte läsas eftersom dess format kräver en nyare version av macOS" och min Version är 10.12.3 allt annat fungerar som det ska.

Anledningen till ominstallation var att skärmen blev svart ibland och det är löst nu verkar det som .

Någon som har nån lösning på att mailen inte öppnar sig nu ?

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen har du installerat om Mac OS Sierra med en senare version än den du hade. Apples Mail är integrerat med systemet men uppdateras inte fullständigt, eftersom mycket av dess data ligger i användardelen, som inte installeras om. Du kan testa att importera brevlådorna i stället: https://support.apple.com/kb/PH22318?locale=sv_SE

 

Jag kan tyvärr inte gå in i mail överhuvudtaget alla malimenyer är låsta ljusgråamarkerade och när jag väljer ok där det står Mail-biblioteket kan inte läsas eftersom dess format kräver en nyare version av macOS så stängs mail ner igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du beta på din "produktionsmaskin"? Jag skulle rekommendera att hålla fast vid versioner som Apple har gjort release på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vådan av att köra beta-versioner på en dator man verkligen använder (och inte bara på en test-dator).

 

Kul att det löste sig i alla fall. :)

 

EDIT:

Där slog Hummel mig med någon sekund. Två själar och samma tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen har du installerat om Mac OS Sierra med en senare version än den du hade. ...

Jag gissade rätt fast omvänt. TS verkade inte reagera på den meningen, vilket jag finner ytterst märkligt.

 

Det är bekymmersamt att det uppstår allt fler frågor från folk som har problem med sina publika beta-versioner, ofta utan att inse varför. De är uppenbarligen inte själva utvecklare och kan mindre om sådant här än vana användare kan om de stabila operativsystemen.

 

Men det får vi väl leva med nu när Apple ger ut sådana betaversioner.

 

Ja, bra att det löste sig, trots att ingen egentligen hjälpte till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du beta på din "produktionsmaskin"? Jag skulle rekommendera att hålla fast vid versioner som Apple har gjort release

Det hade säkert vart den bättre lösningen, har för mig att det var när Sierra kom man kunde känna på det lite tidigare, så va det även iaf för iPhone. Annars har ju Minimacen funkat felfritt i många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissade rätt fast omvänt. TS verkade inte reagera på den meningen, vilket jag finner ytterst märkligt.

 

Det är bekymmersamt att det uppstår allt fler frågor från folk som har problem med sina publika beta-versioner, ofta utan att inse varför. De är uppenbarligen inte själva utvecklare och kan mindre om sådant här än vana användare kan om de stabila operativsystemen.

 

Men det får vi väl leva med nu när Apple ger ut sådana betaversioner.

 

Ja, bra att det löste sig, trots att ingen egentligen hjälpte till

 

 

Man lär sig lite varje dag, även vi som inte är utvecklare, Iaf tacksam för svar och hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...