Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kortkommando i InDesign CC


Simeon

Rekommendera Poster

Finns det något kortkommando för att stänga programramen efter det att jag stängt dokumentet i InDesign CC utan att hela programmet stängs av?

 

Samma fråga för Photoshop CC?

 

(Man stänger ju det aktuella dokumentet med K:o+W och kvar bli den tomma arbetsytan, och jag måste klicka på röda knappen efter K:o+W).

 

Går det att själv skapa ett sådant kortkommando?

Jag har glömt var man skapar kortkommandon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något kortkommando för att stänga programramen efter det att jag stängt dokumentet i InDesign CC utan att hela programmet stängs av?

 

Samma fråga för Photoshop CC?

 

(Man stänger ju det aktuella dokumentet med K:o+W och kvar bli den tomma arbetsytan, och jag måste klicka på röda knappen efter K:o+W).

 

Går det att själv skapa ett sådant kortkommando?

Jag har glömt var man skapar kortkommandon.

Det är ingen arbetsyta, utan mer programmets bakgrund - vilket läge du har. Kolla om du har ngt (liknande) “Screen mode”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej iEric!

 

Det stämmer att det är programmets bakgrund som jag menar att jag vill kunna stänga ned utan att avsluta programmet. Finns det något kortkommando för det?

 

Var hittade du filmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla under äpplet om det finns kommando för "Göm Photoshop". Normalt sett är det Cmd-H.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telly82!

 

Vad skulle K:o+H göra?

Inget sker med det kortkommandot och under äpplet (i Photosop-läget) finns inte "Göm …"

Det vore inte heller någon vits med det, jag kan i så fall lika gärna klicka på röda knappen.

 

Vad jag letar efter (om det nu finns) är ett motsvarande kommando till K:o+W, som ju stänger dokumentet, men lämnar programbakgrunden kvar - ett kortkommando som inte avslutar InDesign/Photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Telly82!

 

Under menyn InDesign CC finns kommandot "Göm InDesign" +H (som du sa)

och under menyn Photoshop CC finns "Dölj (!) Photoshop.

 

I Photoshop krävs tre tangenter och jag vet inte vilken den första är ( ^ )?

Det är inte tangenten Hake (på Trema-tangenten), vilket är tur det, för så stora grepp vore värdelöst.

 

Så, Telly82, eller någon, se bilden och säg vilken den första tangenten i kortkommandot är (utöver +H).

 

 

 

post-4536-0-44035100-1487596204_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ctrl.

 

Så ctrl-cmd-H är det.

 

(Och jag begriper inte varför vissa utvecklare kör med "Dölj" i stället för "Göm", men så är det :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej iEric!

 

Det stämmer att det är programmets bakgrund som jag menar att jag vill kunna stänga ned utan att avsluta programmet. Finns det något kortkommando för det?

 

Var hittade du filmen?

F är kortkommandot för att växla runt mellan de olika (se bilden där).

 

Filmen låg på YouTube: https://www.youtube.com/results?search_query=Photoshop%20CC%20screen%20mode

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...