Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställning från iCloud bkp


maccis

Rekommendera Poster

Tja, väldigt länge sen jag skrev här på MW forum.

 

Nu behöver jag hjälp, jag har en iPhone 7 som jag startade om idag för första gången på cirka två veckor.

Då gick den inte igång, skärmen tändes upp och apple loggan visades. Jag var rätt tålmodig och väntade nog en 10 minuter på att den skulle boota korrekt. Inget hände...

 

Ok fine, jag soft resetar telefonen men det är samma problem, DFU läge och återställer via iTunes.

Går jättebra och telefonen kommer igång igen, jag väljer att återställa från min iCloud backup som är tagen på morgonen idag. Är ju inte så mkt data som gått förlorad då.

 

Kruxet är nu då att det stannar på: Uppdaterar iCloud-inställningar...

 

Jag har provat starta om den, jag har stängt av min caching server (i OSX Server) jag kör här hemma på på en mac om det är nåt skit med den vilket det förmodligen inte är.

 

Är nu inne på min andra återställning, jag ser att den återställt min data för mitt alarm och night mode har gått på.

 

Vad gör jag?

Min iTunes backup är för gammal och jag förlorar för mkt data jag "behöver". För det finns väl inget sätt att köra via iTunes och återställa från iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright nu efter 3h sömn inatt kan jag konstatera att jag inte löste problemet! Till slut kom den vidare med uppdateringen av iCloud inställningarna.

 

Men efter att den återställt lite appar så går den inte o starta om, bootloopar bara hela tiden.

 

Så jag tog beslutet att börja om från scratch, nu funkar det men jag är definitivt inte nöjd.

Kör mina backuper lokalt ett tag och ska prova göra en återställning från den lokala backupen vid tillfälle för att säkerställa att den fungerar.

 

OS X Servers Caching funktion av iCloud datan gjorde varken till eller från att slå av och på, det gick såklart långsammare med den avstängd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att det kan vara någon app som har kompatibilitetsproblem eller buggar, som ställer till det i din iPhone 7... Då är svårigheten att hitta vilken app som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att det kan vara någon app som har kompatibilitetsproblem eller buggar, som ställer till det i din iPhone 7... Då är svårigheten att hitta vilken app som det är.

 

Okej, det dumma är ju att man inte heller kan göra en "selective restore".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...