Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hårdvarufel på minin?


iMarc

Rekommendera Poster

Har haft minin i viloläget ett par dagar då jag inte varit hemma. Sedan upptäckte jag att minin var av. Jag tryckte på startknappen flera gånger och höll även in den utan att den startade. Då drog jag ur nätsladden och satte sedan tillbaks den och tryckte på startknappen, då startade den direkt. Kan det vara fel på nätaggregatet inuti minin eller något annat? Detta har hänt en gång tidigare strax innan jag återställde Sierra med hjälp av Apple supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjordes en ny ominstallation av Sierra, via Apple-Support, skulle maila tillbaka exakt tid ang när skärmsläckaren gick på, samt exakt tid hur lång tid det tog att väcka skärmen när jag tryckte på tangentbordet.

Sedan om det visar sig att detta med att datorn går i vila och fortfarande stänger av sig, så skulle jag ta ner vissa skivavbilder jag fick länk via mail, sedan skulle "ingenjörerna" på denna speciella Support-avdelning felsöka hela datorn utöver detta med att hålla inne D vid uppstart om jag förstod rätt, (vilket jag gjorde tidigare som inte visade något fel.)

Eftersom jag hade många program installerade, samt flera USB-tillbehör kan det bero på detta också tydligen. Fick direktnr till en viss person på Support-avdelningen, samt mail, som han även kan besvara.

Får se hur detta utvecklar sig.

Ska låta minin vara ifred nu så den får gå i vila och se, är den fortfarande i vila vid läggdags låter jag det vara så över natten. Nu är alla USB-tillbehör på plats igen, så om detta håller i sig, så borde det bero på något program eller en inställning i systemet tidigare innan denna nyinstallation idag.. förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...