Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pages-fil från Time Machine blir halv


roxy

Rekommendera Poster

försökte återskapa ett pages-dokument jag ERSATT från time machine, men det är bara en del som kommer tillbaka. Alltså ett tvåsidigt dokument som återskapas som en sida endast. kan det vara för att jag öppnar det i förhandsvisning? gissar det själv. hur som helst går det inte att öppna i pages pga är en .sp. försöker även öppna i open office, och det svarar men inget händer....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger inte riktigt med här... .SP-fil? Dokument skapade med Pages har filändelsen .pages. Open Office kan inte öppna .pages-dokument. När det gäller Förhandsvisning så är det inget ovanligt att sidhantering och layout inte är med, gäller när man öppnar Word-dokument i Förhandsvisning t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger inte riktigt med här... .SP-fil? Dokument skapade med Pages har filändelsen .pages. Open Office kan inte öppna .pages-dokument. När det gäller Förhandsvisning så är det inget ovanligt att sidhantering och layout inte är med, gäller när man öppnar Word-dokument i Förhandsvisning t ex.

 

sorry: sb hette det visst. kanske är något annat då.

(såhär det den ut: uppgift 2 - dispositionsanalys.pages.sb-3f87d43d-gyVkiY)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger inte riktigt med här... .SP-fil? Dokument skapade med Pages har filändelsen .pages. Open Office kan inte öppna .pages-dokument. När det gäller Förhandsvisning så är det inget ovanligt att sidhantering och layout inte är med, gäller när man öppnar Word-dokument i Förhandsvisning t ex.

 

sorry: sb hette det visst. kanske är något annat då.

 

(såhär det den ut: uppgift 2 - dispositionsanalys.pages.sb-3f87d43d-gyVkiY)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att filen är skadad. Gör en kopia på dokumentet och stryk det som står efter ".pages" och se om det hjälper. Skulle i detta läge även rekommendera dig att köra Skivkontroll på TimeMachine-hårddisken och kontrollera och vid behov reparera.

Kolla även om det finns en annan version av dokumentet på TimeMachine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

As

 

Det verkar som att filen är skadad. Gör en kopia på dokumentet och stryk det som står efter ".pages" och se om det hjälper. Skulle i detta läge även rekommendera dig att köra Skivkontroll på TimeMachine-hårddisken och kontrollera och vid behov reparera.

Kolla även om det finns en annan version av dokumentet på TimeMachine.

så vilket underbart geni du är! testade första alternativet och det funkade!!!! TACK!!!! min skoluppgift är räddad och likaså min lördag! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...