Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort Apple id etc inför försäljning?


Ulfie81

Rekommendera Poster

Halloj

 

Vet inte om jag hamnat rätt nu.

Gör ett försök i alla fall

 

Har en "äldre" mac mini(2010-2011) som jag haft, eller snarare skulle ha som mediacenter. Dock har jag inte använt den alls och jag tänkte sälja

Jag har uppdaterat den från ursprungs till Sierra, i övrigt är den inte använd nånting i princip, därför tänkte jag att jag kunde göra det enkelt för mig och bara ta bort apple id från datorn? Går det att göra så, räcker det att göra så? Är det en avauktorisering jag ska göra? och plocka bort mig från icloud,

detta apple-id använder jag enbart till mac minin

 

Det var så meckigt att installera upp version för version när jag installerade så tänkte att nästa ägare kan få slippa om dom vill kunna dra igång med en gång

 

Så hur gör man för att man ska kunna få den goa "welcome, välkommen......" starten för att påbörja sitt egna användande utan att jag behöver installera om

 

Hoppas ni fattar vad jag menar :)

 

//Ulf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade installerat om operativsystemet genom att vid uppstart av datorn: cmd+alt+R = total ominstallation, allt försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar verkligen att formatera och installera om, då får du "den goa Välkommen" :) Plus att det är säkrare för dig som säljare eftersom då försvinner verkligen din information från datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lika bra :)

 

tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lika bra :)

 

tack för svar

Ska du sälja datorn till typ ditt syskon kanske du inte behöver vara paranoid, men du ska definitivt rensa den om du ska skeppa den till okänd person. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör den mer attraktiv, och du får ett högre pris för den om du sätter in en SSD istället.

 

Inte så krångligt men datorn får ordentlig prestandaförbättring.

Och då har du heller ingen gammal känslig information kvar på disken.

 

//Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör den mer attraktiv, och du får ett högre pris för den om du sätter in en SSD istället.

 

Inte så krångligt men datorn får ordentlig prestandaförbättring.

Och då har du heller ingen gammal känslig information kvar på disken.

 

//Christian

Klokt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...