Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
vikala995

Konverteringsprogram?

Rekommendera Poster

vikala995
Postad (redigerade)

Hej, nån som känner till nåt bra konverteringsprogram? :D

Edit. Rubrikfix.

/Rickard, moderator

Redigerad av rickard1234

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
peth
Postad (redigerade)

Vad vill du konvertera?

Redigerad av peth

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vikala995

Musik,video,dokument......

Altså alt möjligt. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ljubazan

Musik kan man konvertera i iTunes, iaf MP3, AAC, AIFF, WAV och Apple lossless encoder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas
VLC inte att förglömma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
.mp3

iMovie fungerar alldelses utmärkt om du vill konverta filmer. Det är lite krångligare men det fungerar definitivt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nissen

xACT konverterar ljudformat som .shn .ape .flac till wav eller aiff

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
nielsp

Et Windowsprogram "Super Video Converter" ( freeware) er det absolutt beste og enkleste til å konvertere. Enklere og bedre enn eks ffmpeg og håndterer langt fler filer enn Quicktime prof.) Har en samling video tatt med forskjellige lomme kamera og forskjellige formater siden 2001 et marerit å få inn i Imovie. Dette programmet tar sig av all konvertering (til MPEG4 med H264 men alle varianter du kan tenke dig) Det kjører fint og uten ( batchkjøring) tilsyn jobber det en hel natt på min Window XP prof Boot camp 2.0 partition

Super Video Converter allows you to convert or join files among AVI, MPEG-1, MPEG-2, VCD, SVCD, DVD, WMV, and ASF formats. The program supports the conversion of AVI to MPEG-1, MPEG-2, DVD, VCD, and SVCD; all media formats to DivX (MPEG-4) and AVI; and PAL-to-NTSC conversion and vice versa. You can change the codec or system type, including PAL, NTSC, DivX, Cinepak, ++

http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Trew

Bara jag som använder Switch för ljudkonvertering? Enkelt lätt och gratis (eller rättare sagt, den gratisa versionen är gratis ;))

Lycka till, Trew

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Olli Ojonen

Använder åxå Switch för ljudkonventering. Till film och video Aimersoft Videoconverter http://www.regnow.com/softsell/nph-softsel...affiliate=20765 :ThumbsUp:

Med vänlig hälsning

Olli

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Northwiz

Max - gratis dessutom.

http://sbooth.org/Max/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Balooba
För video - VisualHub

För audio - AudialHub

http://www.techspansion.com/

Techspansion har lagt ner sig självt och sina produkter.

Vad finns istället, helst freeware som kan konvertera wma till mp3, AAC och med ID-taggar.

Har provat Switch, men den tar inga taggar.

Fler förslag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Missterious

Hej, nu kanske redan någon svarat på detta, men vilket är det bästa programmet för att konvertera filmer till itunes? iTunes tar ju inte emot vilka filer som helst :armskeptisk: Vill få in ett pa på min iPhone. Har quicktime & vlc...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234
Hej, nu kanske redan någon svarat på detta, men vilket är det bästa programmet för att konvertera filmer till itunes? iTunes tar ju inte emot vilka filer som helst :armskeptisk: Vill få in ett pa på min iPhone. Har quicktime & vlc...

VisualHub.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Balooba

Som jag redan nämnt så har företaget bakom både VisualHub och AudialHub lagt ner, och programmen inkl underprogram verkar ha försvunnit från webben. Och även om man nu skulle lyckas hitta det så går det inte att registrera längre och göras aktivt.

Alltså, fler förslag, då helst med ID-tagghantering, och ju mer gratis dess bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234
Som jag redan nämnt så har företaget bakom både VisualHub och AudialHub lagt ner,

Ja, såg det nu när jag klickade hela vägen på länken. :sorry:

och programmen inkl underprogram verkar ha försvunnit från webben. Och även om man nu skulle lyckas hitta det så går det inte att registrera längre och göras aktivt.

Nja, inte riktigt sant, men jag säger inte mer. :P

Redigerad av rickard1234
tillägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Såhär ser det ut när jag klickar på uppdatera;

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
robn

Då måste vi helt enkelt hitta något annat. Jag är också ute efter liknande program.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Balooba

VisualHub finns därute, och AudialHub likaså, även om den senare var lite knepigare att hitta. Googlar man tror jag det krävdes tre sidor innan jag hittade en fungerande länk. Sen kan man ju fråga sig varför programskaparen har stängt åtkomligheten, måste vara nån schism nånstans.

Det märkliga var att jag hittade flera länkar till bl.a. TPB där torrenten var borttagen. Hur har man lyckats med det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iWillDoThis

Sök tex: "Visualhub mirror" så ska ni se att det löser sig ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Balooba
Sök tex: "Visualhub mirror" så ska ni se att det löser sig ^_^

Tror att du där går över gränsen för hur detaljerade vi får vara?

Jag låg med mitt inlägg på gränsen, men du drog nog över med några mil?

Iofs kan man väl tycka att då man mot upphovsrättshavaren inte längre kan göra rätt för sig skulle reglerna kunna vara lite mjukare. Vi får se vad moddarna tycker?

Redigerad av Balooba

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...