Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musikskapartråden - vi som mixar hemma


sevensleeper

Rekommendera Poster

 

Nej, nya bud! Statliga Lernia har idag gått ut med budskapet att det inte spelar någon roll hur man uttalar ett språk (här svenska, men borde ju gälla alla språk), huvudsaken är att man är kompetent annars.

Aha, där ser man. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Aha, där ser man. B)

Eller kanske inte, därför att för egen del anser jag att Lernia drunknar i ett postmodernistiskt, kulturrelativistiskt kunskapsförakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kanske inte, därför att för egen del anser jag att Lernia drunknar i ett postmodernistiskt, kulturrelativistiskt kunskapsförakt.

Haha! Noterat. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska definitivt tänka på uttalet - tack! :) Kul att du säger alternativt, det är precis det som jag siktade på! :D Jag kan posta texterna här om det skulle underlätta bedömningen? ;)

 

 

Haha det är lugnt, skriv här om du vill eller skicka som medd kanske, vet inte vilket som är bäst så - gör som du vill... :P

 

Annars, om du har låtarna ute på SoundCloud också kan man ju lägga texterna där t.ex... - Förresten, vem släpper du din musik genom?

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Tror inte man får några stimpengar om man lägger ut låtarna på soundcloud. Minns inte exakt vad som gäller.

 

 

- Nope, men man når ut till ALLA om man bara vill bli hörd... :galetglad:

 

(Sidnot, SC håller på att jobba på rättigheter för musik så om det går igenom är det nog dags att stim blir inblandade...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Bra musik, text och produktion! Gillar första spåret mest.

 

Hakar likson fler upp mig på engelskan. Det är dock en smaksak från min sida. Det finns flera framgångsrika svenska artister som sjunger bedrövligt på engelska. Vissa till och med på svenska. Så det är inget som behöver ligga dig i fatet.

 

Om du skulle bry dig om att ändra på detta kan du naturligtvis öva. Men du kan också ta in en sångare/sångerska som sköter den biten. Du har ju redan full koll på alla andra delar så med en lite bättre röst skulle det kunna bli riktigt bra!

 

Snyggt jobbat och lycks till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Haha det är lugnt, skriv här om du vill eller skicka som medd kanske, vet inte vilket som är bäst så - gör som du vill... :P

 

Annars, om du har låtarna ute på SoundCloud också kan man ju lägga texterna där t.ex... - Förresten, vem släpper du din musik genom?

 

:totaltgalen:

Här kommer de, sjung nu med! ;)

 

Har testat SC, men ville testa andra tjänster nu. :) Jag kör genom Record Union.

texter.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt nr 1 och 3 är mina favoriter. Gillar inte falsksång, även om det är medvetet på låt nr 2. :mellow:

Kul att du gillar 1 och 3! En av mina polare gillar 2 och 4 bäst, så smaken är verkligen som den berömda baken! :D Nja, det ska vara väldigt "naket", det är tanken på låt 2, jag sjunger för övrigt genom min handsfree. :D

 

Kom att tänka på den här när jag hörde låt nr 1. På skivan "Ignore This" använder han också så gott som bara syntljud. Har du inspirerats av honom möjligen?

Att ens nämnas i samma mening som Salem är ju en komplimang i sig. Svaret är nej, jag har inte inspirerats av honom dock. :)

 

 

Uttalet har andra redan haft synpunkter på. Men jag tänkte för en tid sedan på vilket utbud det finns av icke engelsktalande artister från andra länder som sjunger med brytning. Korrekt engelska verkar inte ha lika stor betydelse nu som förr. Men vissa brytningar kanske anses mindre snygga än andra. Vet inte var svenskan hamnar i det sammanhanget.

Ja, det finns helt klart många som inte har perfekt engelska. Men blir det ett irritationsmoment när man lyssnar så är det ju obra. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste plussa för att det finns ett tema på ditt album. Numera ska det ju bara produceras hits utan något sammanhang. Saknar den gamla goda vinyl-eran.

Tack! Kul att höra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra musik, text och produktion! Gillar första spåret mest.

 

Hakar likson fler upp mig på engelskan. Det är dock en smaksak från min sida. Det finns flera framgångsrika svenska artister som sjunger bedrövligt på engelska. Vissa till och med på svenska. Så det är inget som behöver ligga dig i fatet.

 

Om du skulle bry dig om att ändra på detta kan du naturligtvis öva. Men du kan också ta in en sångare/sångerska som sköter den biten. Du har ju redan full koll på alla andra delar så med en lite bättre röst skulle det kunna bli riktigt bra!

 

Snyggt jobbat och lycks till!

Tack! Spår 1 verkar vara favoriten för många, det var den jag gjorde sist - så jag var väl på rätt väg då. :)

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyfiken lyssna men har inte Spotify och iTunes konstruerar bara, kan man inte få en snutt här från första låten på nåt sätt? Nyfiken om jag störs på engelskan... Tror inte det men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyfiken lyssna men har inte Spotify och iTunes konstruerar bara, kan man inte få en snutt här från första låten på nåt sätt? Nyfiken om jag störs på engelskan... Tror inte det men.

 

 

Vad betyder det?

 

I iTunes så kan man provlyssna i 60s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte skaffa för en låt, så mycket att fylla i och godkänna och allt och så är man inte säker på att det är gratis om tre månader...

 

Och iTunes ska man fylla i och logga in å massa fönster ploppar upp man ska svara på, orkar inte det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte skaffa för en låt, så mycket att fylla i och godkänna och allt och så är man inte säker på att det är gratis om tre månader...

 

Och iTunes ska man fylla i och logga in å massa fönster ploppar upp man ska svara på, orkar inte det heller.

Haha! Är du född på 90-talet? Jag har hört att alla (läs många) födda då är "lata". :hihihi:

 

Hoppas du lyssnar och hoppas du inte stör dig på engelskan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte skaffa för en låt, så mycket att fylla i och godkänna och allt och så är man inte säker på att det är gratis om tre månader...

Jag har ett gratiskonto på Spotify sedan många år, då får man reklam ibland, eller så var det förr i alla fall. Du kan logga in med Facebook, om du har det. Finns som webbspelare, men kräver flash.

 

post-28798-0-60814700-1485945449_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte skaffa för en låt, så mycket att fylla i och godkänna och allt och så är man inte säker på att det är gratis om tre månader...

 

Och iTunes ska man fylla i och logga in å massa fönster ploppar upp man ska svara på, orkar inte det heller.

Ja då var det inte speciellt viktigt heller om det är så besvärligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska prova det ikväll.

Hoppas du gillar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var det inte speciellt viktigt heller om det är så besvärligt.

Tar lite emot att installera eller liknande hela program för att lyssna på en låt, vad är det för fel på Youtube?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar lite emot att installera eller liknande hela program för att lyssna på en låt, vad är det för fel på Youtube?

Inget, men ville testa annat format än YouTube, SoundCloud osv. För där har jag funnits i många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget, men ville testa annat format än YouTube, SoundCloud osv. För där har jag funnits i många år.

Såhär kan man göra med. http://www.au4.ca/

 

:)

 

Sen vet jag en del som säljer sina skivor (CD) via sin webplats med... då får man ibland en signerad variant. Brukar köpa den vägen, om det finns - och förhoppningsvis blir det fler $ till artisten/bandet, än om man köper på iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär kan man göra med. http://www.au4.ca/

 

:)

 

Sen vet jag en del som säljer sina skivor (CD) via sin webplats med... då får man ibland en signerad variant. Brukar köpa den vägen, om det finns - och förhoppningsvis blir det fler $ till artisten/bandet, än om man köper på iTunes.

Snyggt presenterat! :) Snygg video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på ifall den där mest spelade låten på Youtube samyang nånting där man dansrider liksom, ni fattar fasen så svårt komma på namn så här ur luften, funderar på om han sjöng på perfekt engelska, tror inte det, så det är väl bara betrakta sevensleeper på samma sätt som en svensk musiker som sjunger på engelska, förväntar sig folk att han måste låta som en infödd londonbo? Nej tror inte det. Men skall bli kul att lyssna ikväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...