Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musikskapartråden - vi som mixar hemma


sevensleeper

Rekommendera Poster

Kanske räknas som spam och då lyfter jag på hatten, borstar mjället från axlarna, kammar håret på ryggen och ber om ursäkt. I annat fall:

 

Nu finns min EP på Spotify, Apple Music, iTunes och Google Play. Jag kör under pseudonymen “sevensleeper”. Kolla upp den! :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Kanske räknas som spam och då lyfter jag på hatten, borstar mjället från axlarna, kammar håret på ryggen och ber om ursäkt. I annat fall:

 

Nu finns min EP på Spotify, Apple Music, iTunes och Google Play. Jag kör under pseudonymen “sevensleeper”. Kolla upp den! :D

 

https://open.spotify.com/album/2z8PvgdGcoY1h2mA8yFt1w

Vad kul! Grattis! :yeahbaby: Skall spana in den lite senare då, vid tillfälle. Blir väl i iTunes man kan lyssna lite där. Har inte de andra tjänsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul! Grattis! :yeahbaby: Skall spana in den lite senare då, vid tillfälle. Blir väl i iTunes man kan lyssna lite där. Har inte de andra tjänsterna.

Tack! :) Den finns på iTunes men kostar 29 kr. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns på Apple Music också :)

https://itun.es/se/68xJhb?i=1200455494

Topp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter på repeat inatt så du får några ören ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet som har varit musiker hela mitt liv hur mycket jobb som ligger bakom bara en låt.

Inte riktigt min musikstil men kan ändå höra hur du följt konstens alla regler, hur du spridit instrument i stereobilden, med trummor och bas i mitten vilket kanske funkar. Hårt förstärkt kanske med kompressor som orsakar lite oljud här och där men kan hända hör till musikstilen.

Helt i Logic pro X säger du?
Lycka till. Hoppas det ger en peng tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Grattis!

Tackar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter på repeat inatt så du får några ören

Haha! Tack! :D Det ger ju några ören. Lovar att bjuda på öl när kronorna tickar in. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet som har varit musiker hela mitt liv hur mycket jobb som ligger bakom bara en låt.

Inte riktigt min musikstil men kan ändå höra hur du följt konstens alla regler, hur du spridit instrument i stereobilden, med trummor och bas i mitten vilket kanske funkar. Hårt förstärkt kanske med kompressor som orsakar lite oljud här och där men kan hända hör till musikstilen.

Helt i Logic pro X säger du?

Lycka till. Hoppas det ger en peng tillbaks.

Ja verkligen, det är många timmar bakom allt. :)

 

De oljuden du hittat, i vilken låt är det? Det kan vara medvetet nämligen, i låt 2.

 

Du gillar inte bas och trummor i mitten? Trummorna är bitvis (beroende på låt) utpanorerade. Basen tycker jag definitivt ska vara i mitten - tycker inte du? :)

 

Japp, allt inspelat i samma program.

 

Tack, det hoppas jag också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kanske räknas som spam och då lyfter jag på hatten, borstar mjället från axlarna, kammar håret på ryggen och ber om ursäkt.

 

Spam är när man drullar in på forumet bara för att göra reklam för sig självt. Du är här och gör låtar vilket är en helt annan sak. Vi på forumet vill absolut ( har inte uttryckligen frågat, men allt tyder på det... ;) ) ta del av folks kreativitet. Säger bara jättekul!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse Kroner var också här men övergav oss. Hoppas du stannar även om du blir megastjärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du sjunger bra, även om engelskan uttalas lite för svenskt emellanåt, och harmonierna är behagliga, vilsamma. Men jag är inte förtjust i vissa av syntljuden, det är inte min musiksmak. Jag tycker på det hela att det är bra gjort, både musikaliskt och producerat.

Visst är det väl en kvinnoröst i sista låten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

( har inte uttryckligen frågat, men allt tyder på det... ;) )

Haha! Sant, sant. ;)

 

 

Säger bara jättekul!! :)

Tack! :)

 

Lasse Kroner var också här men övergav oss. Hoppas du stannar även om du blir megastjärna.

Även om jag skulle bli det (vilket är en på miljonen) så skulle jag stanna. Här lär man sig något varje dag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände igen bilden, har den på min dator. :)

Ja, jag kollade igenom alla mina gamla bilder jag tagit själv, hittade inget vettigt. Sedan hittade jag den och jag gillade den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du sjunger bra, även om engelskan uttalas lite för svenskt emellanåt, och harmonierna är behagliga, vilsamma. Men jag är inte förtjust i vissa av syntljuden, det är inte min musiksmak. Jag tycker på det hela att det är bra gjort, både musikaliskt och producerat.

Visst är det väl en kvinnoröst i sista låten?

Det där med engelskan är alltid svårt. :D Jag kan tänka mig att det är leadljudet i låt 2 och 3 som du inte gillar? Kul att du gillar det på det stora hela. :kramis:

 

Tjejen i sista låten är "Victoria", med bearbetning av kommatecken, punkter, mellanslag, radbrytningar, frågetecken och en del klippning. :)

post-76941-0-94589200-1485886971_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Lyssnar ju nu, sköna låtar! Håller dock med Alix om att du skulle kunna finslipa på uttalet lite till, annars är det najs! Alltid gillat lite alternativ musik... (som iaf jag tycker detta är, och det är positivt). Ska lyssna mer på texterna med bara... Är grymt kritiskt mot musik som inte har bra texter...

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med engelskan är alltid svårt. :D Jag kan tänka mig att det är leadljudet i låt 2 och 3 som du inte gillar? Kul att du gillar det på det stora hela. :kramis:

 

Tjejen i sista låten är "Victoria", med bearbetning av kommatecken, punkter, mellanslag, radbrytningar, frågetecken och en del klippning. :)

"Inte gillar" är väl att ta i, jag noterar bara att det kunde ha varit bättre.

(Lättaste sättet att få till ett bra uttal på engelska är att skilja på tonande och tonlöst "s". Svenskar har en tendens att alltid uttala "s" tonlöst. "Ice" och "eyes" låter då lika, men ska inte låta lika på engelska. "Ajs" respektive "ajz", ungefär, är det rätta. Då är man i hamn till 90 procent...)

Jaså, det är Apple som har stått för det kvinnliga, det var ju trevligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Lyssnar ju nu, sköna låtar! Håller dock med Alix om att du skulle kunna finslipa på uttalet lite till, annars är det najs! Alltid gillat lite alternativ musik... (som iaf jag tycker detta är, och det är positivt). Ska lyssna mer på texterna med bara... Är grymt kritiskt mot musik som inte har bra texter...

 

:whistling:

Ska definitivt tänka på uttalet - tack! :) Kul att du säger alternativt, det är precis det som jag siktade på! :D Jag kan posta texterna här om det skulle underlätta bedömningen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Inte gillar" är väl att ta i, jag noterar bara att det kunde ha varit bättre.

Ah, det är en chiptune 8-bitssynth. :)

 

"Inte gillar" är väl att ta i, jag noterar bara att det kunde ha varit bättre.

(Lättaste sättet att få till ett bra uttal på engelska är att skilja på tonande och tonlöst "s". Svenskar har en tendens att alltid uttala "s" tonlöst. "Ice" och "eyes" låter då lika, men ska inte låta lika på engelska. "Ajs" respektive "ajz", ungefär, är det rätta. Då är man i hamn till 90 procent...)

Tack, ska tänka på det! :)

 

Jaså, det är Apple som har stått för det kvinnliga, det var ju trevligt! :)

Yes, tyckte det var en kul grej och det ringar ju på något vis in titeln på EP:n. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, du avsåg syntljudet? Nej, det gillade jag inte. Men smaken är som baken... :P

Haha! Japp, det är den. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska definitivt tänka på uttalet - tack! :) ...

 

... Tack, ska tänka på det! :) ...

Nej, nya bud! Statliga Lernia har idag gått ut med budskapet att det inte spelar någon roll hur man uttalar ett språk (här svenska, men borde ju gälla alla språk), huvudsaken är att man är kompetent annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...