Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Redigera inlägg


mattsson

Rekommendera Poster

Hej!

Är det någon som vet hur man redigerar ett inlägg i forumet?

Jag skulle vilja uppdatera annonsen på MacBörsen (Säljes).

Det är jag som säljer en Mac Pro.

 

Hoppas att någon kan hjälpa mig.

 

M. v.h

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör vi som modererar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 15 minuter på dig att redigera ett inlägg (om jag minns antalet minuter rätt).

Sedan så måste du klicka på "Anmäl inlägg" och beskriva (exakt) vad moderatorerna ska ändra åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Då ska jag "anmäla" mitt inlägg.

 

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jaha då vet jag det.... Det har irriterat mej att man inte kan ändra ett inlägg om man upptäcker efter nån dag att man har skrivit fel...

 

Jag tycker det ser fult ut med för många "typing misstakes". Vad det nu heter på svenska. Stavfel är fel ord.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då vet jag det.... Det har irriterat mej att man inte kan ändra ett inlägg om man upptäcker efter nån dag att man har skrivit fel...

 

Jag tycker det ser fult ut med för många "typing misstakes". Vad det nu heter på svenska. Stavfel är fel ord.

/Maria

Tips: Öppna ett textdokument på datorn och skriv där. När du sedan har läst igenom allt (och kanske använt programmets stavningskontroll med mera) så kan du markera, kopiera och klistra in i forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Öppna ett textdokument på datorn och skriv där. När du sedan har läst igenom allt (och kanske använt programmets stavningskontroll med mera) så kan du markera, kopiera och klistra in i forumet.

Ja så kan man ju också göra, men jag tycker att det borde vara enklare att redigera direkt i forumet.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så kan man ju också göra, men jag tycker att det borde vara enklare att redigera direkt i forumet.

/Maria

Men det är det dessvärre inte och det kommer det inte att bli heller. Forumet har i allt väsentligt fungerat så här sedan start 2003.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så kan man ju också göra, men jag tycker att det borde vara enklare att redigera direkt i forumet.

/Maria

Du kan redigera ett inlägg upp till 15-20min (≈) efter att du postade det. Kika i nedkant av inlägget, så skall det finnas med en länk med Redigera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan redigera ett inlägg upp till 15-20min (≈) efter att du postade det. Kika i nedkant av inlägget, så skall det finnas med en länk med Redigera.

Om man komer ihåg det det... annars funkar det inte .

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man komer ihåg det det... annars funkar det inte .

/Maria

 

Det är väl klart man gör. ;)

Man får ju upp inlägget direkt när man postat och då läser man ju igenom det. Man sitter ju inte och rullar tummarna ett par timmar för att sedan tänka: "Om man skulle kolla på det inlägget jag postade för flera timmar sedan..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, exakt. :ThumbUp:

Nu ser jag direkt att det blev ett "typing misrake" i mitt inlägg. Kommer ska det stå istället för komer. Direkt när jag hade skrivit inlägget var jag tvungen att göra annat.

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så kan man ju också göra, men jag tycker att det borde vara enklare att redigera direkt i forumet.

/Maria

 

Det finns viss risk att forumet skulle se helt koko ut om man kunde ändra alla sina tidigare inlägg.

 

Exempel:

Användare 1: "Hur gör man lättast skruvhål i en betongvägg?"

Användare 2 (svarar): "Använd slagborrmaskin."

 

En timme senare ändrar användare 1 sitt inlägg till: "Jag kan inte tillfredsställa min flickvän sexuellt. Tips?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns viss risk att forumet skulle se helt koko ut om man kunde ändra alla sina tidigare inlägg.

 

Exempel:

Användare 1: "Hur gör man lättast skruvhål i en betongvägg?"

Användare 2 (svarar): "Använd slagborrmaskin."

 

En timme senare ändrar användare 1 sitt inlägg till: "Jag kan inte tillfredsställa min flickvän sexuellt. Tips?"

 

Påminner om en tråd vi hade för några år sedan (och som redan då hade några år på nacken). Den handlade om våra avatarer. Eftersom många byter ut sina avatarer emellanåt så blev tråden fullständigt obegriplig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Påminner om en tråd vi hade för några år sedan (och som redan då hade några år på nacken). Den handlade om våra avatarer. Eftersom många byter ut sina avatarer emellanåt så blev tråden fullständigt obegriplig.

Jo det blir ju lite konstigt. Flera inlägg blev konstiga i ett annat forum som jag skrev mycket i för nåt år sedan när vissa kunde ta bort sina inlägg eller ändra inlägg.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns viss risk att forumet skulle se helt koko ut om man kunde ändra alla sina tidigare inlägg.

 

Exempel:

Användare 1: "Hur gör man lättast skruvhål i en betongvägg?"

Användare 2 (svarar): "Använd slagborrmaskin."

 

En timme senare ändrar användare 1 sitt inlägg till: "Jag kan inte tillfredsställa min flickvän sexuellt. Tips?"

Det blir ganska konstigt då... Man kunde ändra eller ta bort inlägg i forumet som jag skrev i mycket för nåt år saden. Då blev vissa inlägg och svar väldigt konstiga

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Du kan redigera ett inlägg upp till 15-20min (≈) efter att du postade det. Kika i nedkant av inlägget, så skall det finnas med en länk med Redigera.

Det funkar inte... :superirriterad: Jag har försökt... Det funkar dåligt med att skriva i nån editor och klistra in också. Jag har försökt med det också . :superirriterad:

Jag har hittat ett annat forum nu...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte... :superirriterad: Jag har försökt... Det funkar dåligt med att skriva i nån editor och klistra in också. Jag har försökt med det också . :superirriterad:

Jag har hittat ett annat forum nu...

/Maria

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kolla postningen/inlägget noga INNAN du postar. Läs igenom och kolla så det inte är felstabat eller att

man skriver inne i citat i stället för utanför!

 

 

Kolla att alla bifogade länkar fungerar omedelbart medan du kan. Alla tycker att det är så mycket trevligare om man lägger ner lite energi på sin postning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte... :superirriterad: Jag har försökt... Det funkar dåligt med att skriva i nån editor och klistra in också. Jag har försökt med det också . :superirriterad:

Jag har hittat ett annat forum nu...

/Maria

 

 

Hon har hittat 99mac :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...