Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern hårddisk till iPad air 2.(snabba svar tack!)


Stalle

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att få över filer (filmer främst) från en extern hårddisk till iPad air 2. Alternativt bara kunna titta på filmerna med hårddisken inkopplad i paddan?

Ska på en längre resa och hade först tänkt ta med min MacBook och hårddisk men nu fick jag en padda i födelsedagspresent och det skulle ju vara väldigt mycket smidigare om jag slapp datorn. Finns det någon liten gadget jag kan köpa för att det ska funka?

 

Tack på förhand! / Stalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte att ansluta en extern hårddisk med kabel till en iPad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag hade behövt en lösning som fungerar utan wi-fi. Det kommer vara väldigt svajigt nät dit jag ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag hade behövt en lösning som fungerar utan wi-fi. Det kommer vara väldigt svajigt nät dit jag ska.

Jag läste inte Axelmans tips så noga, men är det inte tänkt att HD själv skapar ett wifi- nätverk som paddan kan koppla upp till?

 

Dvs påverkas inte av svajigt... internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leaf skulle kunna fungera. Det är en USB-sticka med Lightningkontakt. Har en sådan själv och det fungerar mycket bra både till iPhonen och Paddan. Men flera återförsäljare verkar ha slut på den så det kanske är bäst att skynda om man vill ha en.

 

 

post-363-0-13397800-1485360182_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...