Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IPv6


Gäst clwyd

Rekommendera Poster

I förlängningen på att jag hade problem med Bredband2 DNS, så bytte jag till Open-DNS och konfigurerade allt som jag skulle. Jag har en TimeCapsule där jag både kör Ethernet (prioriterat till min iMac) och Wi-Fi. Back-upen går smidigare än med bara wi-fi. Nu ville jag gå ett steg längre och kikade på Open-DNS och IPv6. Bredband2 levererar inte IPv6 till mitt område, utan jag skapade mig en tunnel via Hurricane Electric Tunnelbroker - en länk från Open-DNS via en server i Sverige. Det var oerhört lätt. Allt gick smidigt och jag behövde bara skriva in IPv6 DNS:arna manuellt. Jag testade och det funkade och testen visade på 6to4, vilket ju inte var så konstigt. Allt fungerar otroligt bra.

 

MEN när jag kikar i mitt AirPort-verktyg på tabben Nätverk och Nätverksalternativ, så ser mina inställningar ut som på bifogade bilden - jag har inte ändrat något. Det som ser konstigt ut i sammanhanget är att det är ikryssat "Blockera inkommande IPv6-anslutningar". Ska jag göra något åt de inställningarna eller låta dem vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...