Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Filmköp i iTunes och lagring


TB-000

Rekommendera Poster

Hur fungerar det med lagringsutrymme om jag köper film från iTunes/Apple med min apple-TV?

  1. Laddas filmen ner när jag ser på den, eller kommer den att ta upp utrymme på apple-TV även när man inte ser den, eller kan man styra själv om den ska lagras på apple-TV?
  2. Hur hindrar jag att filmen jag köper med apple-TV laddas ner till iTunes på mac och iPhone? Jag vill inte slösa lagringsutrymme på mac och iPhone till filmer för apple-TV.
  3. Jag har hittat följande inställningar i iTunes på mac, men jag saknar ställer där jag kan välja att inte hämta filmer även om jag hämtar appar och musik. (Valen för film handlar bara om bättre eller sämre kvalitet, inte om att låta bli att hämta helt.)
    post-66583-0-59274200-1484070873_thumb.png
  4. Finns det någon bra beskrivning av hur lagring av köpta iTunes-filmer fungerar?
    Jag har sökt, men har inte hittat någon vettig information (kanske formulerar jag frågan fel).

Tack på förhand till alla som svarar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Ingenting lagras på Apple tv´n utan när du har tittat klart så är alla data av filmen borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2: Bocka ut dom tre nedersta checkrutorna så laddas inga filmer eller serier ner till din dator. Sen är jag övertygad att det har aldrig laddats ner automatiskt till I-enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4: Som sagt dom lagras inte på din dator om du inte väljer det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack lappen71 för svaren.

 

2: Bocka ut dom tre nedersta checkrutorna så laddas inga filmer eller serier ner till din dator. Sen är jag övertygad att det har aldrig laddats ner automatiskt till I-enheter.

 

 

Ja, men jag vill ju att musik ska laddas ner till datorn. Det är bara dom stora filmerna jag inte vill ladda ner automatiskt till datorn.

 

Kan man låta datorn automatiskt hämta musik, utan att också få med filmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack lappen71 för svaren.

 

 

 

Ja, men jag vill ju att musik ska laddas ner till datorn. Det är bara dom stora filmerna jag inte vill ladda ner automatiskt till datorn.

 

Kan man låta datorn automatiskt hämta musik, utan att också få med filmer?

 

 

Ja och då bockar du i checkrutan för Musik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja och då bockar du i checkrutan för Musik

 

 

Så du menar att "Leta alltid efter tillgängliga hämtningar" bara påverkar filmer/video?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Så du menar att "Leta alltid efter tillgängliga hämtningar" bara påverkar filmer/video?

 

 

Nej den påverkar all media men den checkrutan betyder inte att den ska ladda ner något. Utan den är till för att iTunes alltid ska leta efter köpta objekt och lista dom som inte är nerladdade.

Här står det mer utförligt om det.

https://support.apple.com/kb/PH19632?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...