Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med extern hårddisk.


Danieljapp

Rekommendera Poster

Tjena allihopa!
Är nybörjare med mac-datorer och har stött på ett problem. Skulle använda en extern hårddisk, och hade ingen aning att man inte kunde använda sin vanliga hårddisk som använts till windows datorer tidigare. Så när jag kopplade in den och använde den lite så blev alla filer otillgängliga och jag kunde inte göra något på den.

Nu har jag försökt att partionera den och radera den och allt möjligt, med hjälp av skivverktyg. Men blir inte klok på hur jag ska få den att fungera. Bifogar en bild på hur det ser ut i skivverktyg. Det står att hårddisken är full, fast att jag nyss raderade den. Och om jag kör en skivkontroll så står det att den misslyckas.

Är som sagt nybörjare på det här, men skulle vara så tacksam för hjälp!

 

post-79804-0-12524400-1483937332_thumb.png

 

post-79804-0-19986000-1483937339_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den andra bilden så har du markerat "Namnlös". Vad händer om du klickar på "Radera"-knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den andra bilden så har du markerat "Namnlös". Vad händer om du klickar på "Radera"-knappen?

Då raderar den hårddisken, men sen när den är raderad så står det exakt likadant igen, det bara börjar om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då raderar den hårddisken, men sen när den är raderad så står det exakt likadant igen, det bara börjar om!

OK, det finns en knapp i den andra bilden "Lägg på skrivbordet". Vad händer då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det finns en knapp i den andra bilden "Lägg på skrivbordet". Vad händer då?d

Händer absolut ingenting, det står fortfarande "lägg på skrivbordet".. Är helt förvirrad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det finns en knapp i den andra bilden "Lägg på skrivbordet". Vad händer då?

 

 

Såhär ser det ut när jag försöker köra en skivkontroll på den.

 

post-79804-0-08432000-1483951228_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Såhär ser det ut när jag försöker köra en skivkontroll på den.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2017-01-09 kl. 15.38.47.png

OK, om du raderar och väljer "Skriv över med nollor", vad händer då? (Det kommer att ta en god stund, men du får en bekräftelse på om disken funkar eller inte.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...