Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

svart skärm


gura

Rekommendera Poster

Efter kort strömavbrott så slocknade skärmen, har en PRO från mitten av 2010 och letar efter SMU knappen sökningar på tuben gav ingen hjälp. Nyare G5 tar man bort fläkten och så sitter knappen bakom, men den här ser annorlunda ut! Några tips? det enda jag kan hitta är den knapp enligt bild men vill inte chansa när man inte vet

 

gura

post-80222-0-45223100-1483866104_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ens en knapp på Intel-Macar?

 

Återställ SMC:

http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=sv_SE

Återställ NVRAM (eller PRAM):

http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=sv_SE

 

Ingen aning, testade i går " återställ SMC" utan resultat. Skärmen tänds i 30 sek precis vid start ,slocknar återkommer efter ca 30 40 sek sen slocknar den igen.

Bytte skärm samma fel, något i systemet som inte svarar vid start..men vad.

Hittade förslag på tuben om att reset men insåg idag att det var nyare pro, läste på nån us sida att det fanns varianter av reset beroende på modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

kan väl delge resultatet, disken åkte så fick byta till en ny. Andra gången jag får en disk som ryker vid korta strömbortfall.

Och nu är då den uppdaterad till Sierra, så nu låter Bose högtalarna som det kommer ur en plåtburk. Välja utgående ljud "hörlurar" vilket det inte går längre igen aning varför.

Någon som vet? bugg eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan väl delge resultatet, disken åkte så fick byta till en ny. Andra gången jag får en disk som ryker vid korta strömbortfall.

Och nu är då den uppdaterad till Sierra, så nu låter Bose högtalarna som det kommer ur en plåtburk. Välja utgående ljud "hörlurar" vilket det inte går längre igen aning varför.

Någon som vet? bugg eller annat.

Sierra är en enda stor bugg... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån idé om vad man kan göra för att lösa dylika problem, supporten verkar ha gett upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rött ljus från ljudporten linje ut, osäker men har för mig att det har varit så .

det låter men som att man spelar i en burk vissa saker hörs och andra inte typ flera instrument då hör man keyboard och trummor men inte guitar och allt svajar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var det uppenbarligen Bose Companion högtalarna med 3,5 mm anslutning som inte gillar Sierra, någon som varit med om dylikt , finns något att ladda ner, hittar inte ett smack om detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte på

bose companion sierra problem

och det poppade upp massor med saker. Sen om det inte passar just ditt problem har jag inte kollat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM disken pajjar vid strömbortfall så skaffa en UPS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähh! det var dom sidor jag varit inne på redan. det måste hänga ihop med sierra, före uppdateringen så var det problemfritt. jahapp får se vad Bose själva har kommit fram till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNTLIGEN!!! En desperat chansning. In på Verkstygs.p > Ljud /Midi-inställ > Ljudenheter > Masterström > Huvudkanal > drog ner kanal 2 till 0,190 simsalabim; god bless the sound.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...