Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alternativ för Extern DVD-brännare istället för Superdrive


iMarc

Rekommendera Poster

Söker en billig extern DVD-brännare som funkar med mellanmodellen av Mac mini (late 2014) med Mac OS Sierra, som fungerar bra och helst så billig som möjligt.

Har tittat på några ASUS för runt 300kr men vet ej hur kvalitén är på dessa och om de verkligen är kompatibla. Vore tacksam för svar snabbt då jag har runt 270 GB att bränna och göra backup på.

Andra billiga lösningar en Extern DVD-brännare är också välkommet. Men som sagt är det lite bråttom med denna backup och jag måste få tag i någon brännare eller något annat alternativ då jag måste göra backupen pga säkerhetsskäl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken billig DVD-brännare som helst borde fungera utmärkt.

...

Med 270 GB skulle jag använda en extern hårddisk alla dagar i veckan. Det blir ett galet drygt jobb att bränna 270 GB. För 500:- får du en extern 500 GB USB-hårddisk på ClasOhlsson mfl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken billig DVD-brännare som helst borde fungera utmärkt.

...

Med 270 GB skulle jag använda en extern hårddisk alla dagar i veckan. Det blir ett galet drygt jobb att bränna 270 GB. För 500:- får du en extern 500 GB USB-hårddisk på ClasOhlsson mfl.

 

Tack för detta, ska kolla upp det, sedan måste jag dock ha en brännare vad gäller mina filmer tagna med min kamera och alla bilder så jag kan visa dem på TV´n etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för detta, ska kolla upp det, sedan måste jag dock ha en brännare vad gäller mina filmer tagna med min kamera och alla bilder så jag kan visa dem på TV´n etc

 

Annonsera under Köpes om billig DVD-spelare. Det borde finnas högvis i lådorna runt om. Kanske någon tom kan ge dig en. ( OM någon läser detta som har en DVD-bränare över är iMarc rätt person att skicka den till! ) :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att hårddisken har en speciell port jag inte känner igen, behöver jag någon speciell kabel också?

kabeln följde med såg jag och att i andra änden en vanlig USB-3.0 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB 1,2,3 har samma kontakt kallas A Sen finns det USB i apparatversion som är fyrkantig, kallas B och även minikontakter till kamera, telefon mm.

post-363-0-49419500-1483456041_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB 1,2,3 har samma kontakt kallas A Sen finns det USB i apparatversion som är fyrkantig, kallas B och även minikontakter till kamera, telefon mm.

 

Tack är så nytt allting för detta med olika anslutningar och kontakter osv för mig då det är så många år sedan jag körde G5 som tyvärr blev stulen tillsamman med ett teleskop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det 466GB kvar i minin av 1TB /har en del steam-spel som ta plats, kan ju avinstallera dem också, så det ska väl gå att packa upp en del i minin och sedan föra över till en hårddisk då, och packa upp zip-arkiv efter hand och sedan bränna på skivor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Axelman för alla tips såsom Alix, betyder oerhört mycket nu i min livssituation som inte just nu är hanterbar privat också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...