Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

CyanogenMod ersätts av Lineage OS


Alix

Rekommendera Poster

1 minut sedan, modEric säger:

Det kom även i uppdateringen till mammas telefon (igår). Körs tydligen ut i alla uppdat t o m 20180408. Så jag funderar på att behålla hennes lur t o m nästa uppdatering, och sen skicka den - annars var planen att skicka den i slutet av veckan nu.

Det är ett vansinnigt påhitt med tanke på att både jag, du och andra hjälper andra (fåvitska) att använda Lineage OS som ”daily driver”. Det sitter kompletta idioter i ledningen för Lineage OS marknadsföringsteam. Jag kommer hädanefter inte att installera Lineage OS åt någon som jag inte vet har samma nivå av kunnande som jag själv. Reservmobilen jag har till barnen kommer nu omgående att få en annan ROM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

De som använder Lineage OS, eller annan custom ROM, tillsammans med Google Apps kan registrera Google Services Framework (GSF) ID här.

Läs mer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Alix säger:

De som använder Lineage OS, eller annan custom ROM, tillsammans med Google Apps kan registrera Google Services Framework (GSF) ID här.

Läs mer här.

FYI: Mobilen ska ha startats normalt och vara ansluten via USB, plus att felsökningsläge för USB är aktiverat. ADB och fastboot installerar man på sin Mac via Terminalen. Läs mer här. Exempel:

 

dump.jpg.8f68a96a293c7a19049a54d25b708fe1.jpg

 

Siffersträngen (en slags engångskod) matas sedan in i fältet ”Android-id för Google Services Framework”:

 

5acb957369f80_dump1.jpg.871bb54365625a881f04a1b79d1a2a1c.jpg

 

Efter att man har klickat på Registrera ser man siffersträngen längst ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom en uppdatering till min telefon någon dag tidigare än, och nu kom en till min mammas telefon - många dagar tidigare. verkar som de kör ut en xtra uppdatering p g a det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, modEric säger:

Det kom en uppdatering till min telefon någon dag tidigare än, och nu kom en till min mammas telefon - många dagar tidigare. verkar som de kör ut en xtra uppdatering p g a det.

Samma här. Installerade om idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avstår tills vidare från Oreo 8.1-byggen. De klarar inte (native) att spela in video, har tillåtande SELinux och kan inte korrekt hantera SD-kort. Installerade därför LOS 14.1 och utvalda Open Gapps (Aroma).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

LineageOS 15.1 kom för “bacon“ nu (OPO). Blir till att börja förbereda en uppgradering. :) Backa upp på diverse olika sätt, inkl de terminalprogram jag installerat medTermux.

 

Picture.png.16441a2f7cd4be2d486bd84c02b8b8e5.png

 

Däremot kom 13/6 en gång till nu, men det är väl bäst att lära in den - tar ju ingen tid, mer än 2 omstarter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...