Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bef icloud-backup större än tillåtet?

BVP

Recommended Posts

Hej,

jag försöker att hjälpa min flickvän att städa upp lagringsutrymme i iCloud och telefonen. Jag är ingen iPhone-användare själv och är högst förbryllad så jag hoppas att någon kan lära mig lite basics. Jag börjar med att fråga en sak jag inte begriper - om man har en lagringsplan på 5gb, hur kan det då komma sig att den befintliga backupen som ligger där är på 30gb?? V v se bild.

post-80204-0-95151800-1483386438_thumb.jpg

Har hon kanske betalat för mer iCloud-lagringsutrymme tidigare?

Nej, inte vad hon kan minnas :-) Min tanke var ifall Apples gräns för gratis lagring tidigare var större och att det var därför detta har kunnat hända. Som synes har hon inte kunnat göra någon backup på ett halvår p g a överskridet utrymme.

Det som står "Säkerhetskopians storlek" är inte storleken på den som finns i iCloud utan det utrymme som krävs i iCloud för att kunna göra en backup.

Det som står "Säkerhetskopians storlek" är inte storleken på den som finns i iCloud utan det utrymme som krävs i iCloud för att kunna göra en backup.

Tack för svar. Jag tror dock inte att det stämmer. På raden där det står Nästa kopias storlek kommer det att stå beräknat utrymmeskrav när den har räknat färdigt. Tyvärr tog jag bilden innan beräkningen var klar (den står och "snurrar" där på bilden). Sen räknade den fram drygt 32 gb på den raden.

Vad är det för telefon och version av iOS?

Tack för svar. Jag tror dock inte att det stämmer. På raden där det står Nästa kopias storlek kommer det att stå beräknat utrymmeskrav när den har räknat färdigt. Tyvärr tog jag bilden innan beräkningen var klar (den står och "snurrar" där på bilden). Sen räknade den fram drygt 32 gb på den raden.

Vilket ju även det är underligt eftersom man ser där att bildmappen ska ta 63 gb i utrymme...

Det är en 5s med 9.3.2

Till att börja med så uppdatera till senaste versionen av iOS.

Sen tror jag att den helt enkelt visar fel alt att din tjej har betalt för större utrymme men sagt upp det.

Apple har alltid haft 5GB som max gratis så det kan inte vara det heller.

Till att börja med så uppdatera till senaste versionen av iOS.

Sen tror jag att den helt enkelt visar fel alt att din tjej har betalt för större utrymme men sagt upp det.

Apple har alltid haft 5GB som max gratis så det kan inte vara det heller.

OK, det är säkert en god idé. Vi bör göra en riktig backup till datorn först, antar jag. Du kanske har rätt ang i det där med tidigare lagringsutrymme.

Jag försökte tidigare att tanka ur hennes videoklipp bara genom att använda funktionen i Windows, för att hon skulle kunna radera dem i telefonen, men det kändes inte pålitligt eftersom det bara kom ut ett tiotal videoklipp medan telefonen säger att den har ca 150 st.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...