Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar inte extern ssd startup


Michio77

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Har just börjat ta itu med ett problem som jag sopade under mattan när jag köpte min mac pro late 2010 för tre år sedan. Jag skulle då sätta i en ny ssd och köpte ett pci kort för att kunna utnyttja 6 gbps. Det som hände då var att ssd-disken med osx installerat inte hittades vid uppstart. Jag provade ett antal varianter utan framgång men när jag kopplade via sata uppe vid optiska så funkade det fint. Jag lämnade det så och tänkte att det får duga tills vidare. Nu har jag uppgraderat ssd'n till en samsung evo på 256 gb och klonat min gamla ssd till den. Samma problem kvarstår. När jag sätter i ssd'n i pci-kortet och väljer den som startdisk i menyn så möts jag av ett blinkande frågetecken vid uppstart. Sätter jag den i sata-anslutningen så funkar det. Skildnaden som jag kan se är att sata är intern och pci är extern. Vet ej om det är av betydelse på något vis. Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar PCI-kortet du använder med OS X och mac pro?

 

(Om OS X inte stöder ditt PCI-kort så lär det inte fungera.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pci-kortet fungerar bra med macen. Jag har en annan ssd där i en av de två portarna. Jag har provat båda portarna och de fungerar. Det är bara själva bootningen som inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...