Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya Mac Book Pro 13" 2016 TB Dåligt batteri


ADC AB

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag fick min nya MBP med Touch Bar för ca 3 veckor sedan och märkte direkt att batterikapaciteten var knasig.

Googlade omkring och såg att det verkar vara väldigt utbrett för användarna, och Consumer Reports har tom dömt ut datorn och kan inte rekommendera den pga batterikapaciteten.

 

Hur ser era upplevelser ut?

 

Jag får ut ca 6 - 7 tim vid vanligt surfande med tre tabbar öppna i Safari. Tanken var att pensionera min MBP 2013 och låta den nya följa med ut på fältet - fast nu vet jag inte längre... Läste att Apple har en sk "julretur-policy" som sträcker sig lite längre, för att sedan läsa att den enbart gäller helt standardiserade produkter - min MBP är tyvärr (i detta fallet) i7 med 16gb och kostade nästan 27,000:- Så man kan känna sig lite blåst.

 

Jag har haft många Macar genom åren och batterikapaciteten har ALLTiD varit väldigt bra. Trodde ju aldrig denna nya skulle vara så kass i detta avseende, då hade jag köpt något annat. Jag känner tyvärr att Apple blir mer och mer skärmade ifrån verkligheten, lyssnar inte på kundernas önskemål, absolut inte på PRO-användarna. Antingen så får Apple verkligen leverera PRO eller lägga ner "PRO-avdelningen" Några genvägar och hastprodukter funkar inte!

 

Besviken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja,6-7 timmar är för dåligt för en maskin för 27 k! jag är glad att jag valde att köpa den "gamla" modellen (early 2015),får utan problem ut 12-13 timmar vid bara vanligt surfande,jag hade reklamerat datorn om jag varit dig,för 27 k borde man kunna kräva mer tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja,6-7 timmar är för dåligt för en maskin för 27 k! jag är glad att jag valde att köpa den "gamla" modellen (early 2015),får utan problem ut 12-13 timmar vid bara vanligt surfande,jag hade reklamerat datorn om jag varit dig,för 27 k borde man kunna kräva mer tycker jag

 

Problemet är också att jag valde en "finare" modell, dvs i7 med 16gb ram och inte den vanliga. Då kan man inte lämna tillbaka den :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Problemet är också att jag valde en "finare" modell, dvs i7 med 16gb ram och inte den vanliga. Då kan man inte lämna tillbaka den :-(

 

ah ok! men du måste väl få reklamera den om den har såpass dålig batteritid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte så att själva touch-baren drar massa batteri? går den stänga av o se om batteritiden förbättras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om det är mjukvarufel, hårdvarufel eller inget fel ska man alltid reklamera om man upplever att varan avviker påtagligt från det man förväntat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man reklamen hos Apple på hemsidan skryter de med mer ljud, ljusstarkare skärm mer pulver i grafiken och under huvuen. Allt detta drar ström. Det står också "upp till" vilket innebär dessvärre en godtycklig gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...