Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Ruosu

viewrightwebinstaller.pkg

Rekommendera Poster

Ruosu

Upptäckte efter senast uppdateringen i Mac'en att Comhemplay funkade inte. Det kommer upp följande meddelande: "Du har ingen spelare installerad. Kontrollera även om spelaren kanske är inaktiverad (genom att gå till webbläsarens tillägg)" och valet "Hämta spelaren". Eftersom jag inte kan se att någonting är inaktiverad väljer jag att hämta spelaren som installeras men när jag sedan gå tillbaka till Comhemplay och loggar in få jag samma meddelande igen d.v.s. " Du har ingen spelare installerad". Behöver goda råd att lösa detta, tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Upptäckte efter senast uppdateringen i Mac'en att Comhemplay funkade inte. Det kommer upp följande meddelande: "Du har ingen spelare installerad. Kontrollera även om spelaren kanske är inaktiverad (genom att gå till webbläsarens tillägg)" och valet "Hämta spelaren". Eftersom jag inte kan se att någonting är inaktiverad väljer jag att hämta spelaren som installeras men när jag sedan gå tillbaka till Comhemplay och loggar in få jag samma meddelande igen d.v.s. " Du har ingen spelare installerad". Behöver goda råd att lösa detta, tack på förhand.

Vilken webbläsare? Vilken version av Mac OS X? Kan du länka till sajten varifrån du hämtar programvaran?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ruosu

Safari, 10.0.2.

https://www.comhemplay.se.

Sidan laddar ner "viewrightwebinstaller 15-43-52-778.pkg men jag få inte igång den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Safari, 10.0.2.

https://www.comhemplay.se.

Sidan laddar ner "viewrightwebinstaller 15-43-52-778.pkg men jag få inte igång den.

Det laddas inte ned något hos mig, är det först efter att du har loggat in?

 

Vänta nu! Den hämtar man själv när man klickar på Logga in, se dump:

 

post-28798-0-72940800-1482619515.png

 

Berätta gärna hur du gör så att man kan förstå vad som händer, här får man gissa sig fram.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Hur som helst, se ovan, det laddas ned en pkg-fil när man klickar på "Hämta spelaren", och hos mig hamnade den i mappen Hämtade filer/Downloads. Högerklicka på den och välj Öppna, men på egen risk! Den är nämligen inte godkänd av Apple*. Jag utgår från att Comhem har koll på att din Safari stöds, vilket dock inte behöver vara så.

 

En egen reflektion: Jag tycker att Comhems lösning suger stenhårt, riktigt dåligt. Jag skulle inte använda det.

 

 

*
post-28798-0-50966400-1482619938.png

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ruosu

Yes, så långt har jag kommit också och "tillåtit" nedladdningen i systeminställningen men få inte igång spelaren ändå. Jag har utgått ifrån att Comhem vet de gör, det måste finnas ett antal Mac användare som kör Comhemplay. Jag ska ringa till Comhemskundtjänst och fråga efter detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Yes, så långt har jag kommit också och "tillåtit" nedladdningen i systeminställningen men få inte igång spelaren ändå. Jag har utgått ifrån att Comhem vet de gör, det måste finnas ett antal Mac användare som kör Comhemplay. Jag ska ringa till Comhemskundtjänst och fråga efter detta.

Okej, har du kommit så långt så är det högst sannolikt så att Comhem får ta ansvar för detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ruosu

Tack för feedbacken i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

:ThumbsUp:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hamme

Hej

 

HÄR KOMMER LITE UPPDATERING OM PROBLEMET

 

jag har exakt samma problem,och försökt med allt till slut pratat med teknik och support på Comhem då Säger de så här att TYVÄRR comhemplay HAR PROBLEM MED WINDOWS 10 SAMT MACOS SIERRA OCH ÄR EN BETA PROGRAM FORTFARANDE.

 

 

DE ÄR MEDVETNA OM PROBLEMET OCH JOBBAR PÅ DET MEN KUNDE INTE LOVA NÄR DET SKA FUNGERA !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Dåligt. Men tack för besked!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ruosu

Ok, då vet jag. Riktigt dåligt, det har varit så här ganska länge nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Swordfish

Det är Safari som inte tillåter den, se inställningar/säkerhet/Insticksfilsinställningar. Comhemplay fungerar med Firefox dock, man för en förfrågan om man vill tillåta Insticksfilen när man loggar in på comhemplay, så då är det bara att klicka på ja.

  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ruosu

Ok, jag förstår den nu, tack.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Conny Engman

Jag hittar ingen app i appstore som heter com hem play. Kör Mac OS 10.14.3???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix
5 minuter sedan, Conny Engman säger:

Jag hittar ingen app i appstore som heter com hem play. Kör Mac OS 10.14.3???

De har fortfarande en plugin för webbläsare (bortsett från appar till IOS, Android och Apple TVOS). Se dump.

 

dump.png.357ca23a611b79607af0ef5bcfb3acee.png

 

Länk.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
e-snobben

Med Chrome behöver man inget mer än webbläsaren. Fick rådet för ett år sen eller så av Comhems support, att inte använda Safari, eftersom play - i alla fall vid den tidpunkten - inte fungerade med Safari.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Conny Engman

Tack! Fick hjälp av en strålande tekniker på Comhem igår (det är ju kö ibland men Han ringde upp på avtalad tid) och precis som Du e-snobben säger så löste sig allt med Google Chrome. Men: det kommer säkert fler frågor och då är detta forum kanonbra!!!

  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Gotta lööööv Chrome! :totaltgalen:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...