Ruosu Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 Upptäckte efter senast uppdateringen i Mac'en att Comhemplay funkade inte. Det kommer upp följande meddelande: "Du har ingen spelare installerad. Kontrollera även om spelaren kanske är inaktiverad (genom att gå till webbläsarens tillägg)" och valet "Hämta spelaren". Eftersom jag inte kan se att någonting är inaktiverad väljer jag att hämta spelaren som installeras men när jag sedan gå tillbaka till Comhemplay och loggar in få jag samma meddelande igen d.v.s. " Du har ingen spelare installerad". Behöver goda råd att lösa detta, tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 Upptäckte efter senast uppdateringen i Mac'en att Comhemplay funkade inte. Det kommer upp följande meddelande: "Du har ingen spelare installerad. Kontrollera även om spelaren kanske är inaktiverad (genom att gå till webbläsarens tillägg)" och valet "Hämta spelaren". Eftersom jag inte kan se att någonting är inaktiverad väljer jag att hämta spelaren som installeras men när jag sedan gå tillbaka till Comhemplay och loggar in få jag samma meddelande igen d.v.s. " Du har ingen spelare installerad". Behöver goda råd att lösa detta, tack på förhand. Vilken webbläsare? Vilken version av Mac OS X? Kan du länka till sajten varifrån du hämtar programvaran? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruosu Posted December 24, 2016 Author Share Posted December 24, 2016 Safari, 10.0.2. https://www.comhemplay.se. Sidan laddar ner "viewrightwebinstaller 15-43-52-778.pkg men jag få inte igång den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 (edited) Safari, 10.0.2. https://www.comhemplay.se. Sidan laddar ner "viewrightwebinstaller 15-43-52-778.pkg men jag få inte igång den. Det laddas inte ned något hos mig, är det först efter att du har loggat in? Vänta nu! Den hämtar man själv när man klickar på Logga in, se dump: Berätta gärna hur du gör så att man kan förstå vad som händer, här får man gissa sig fram. Edited December 24, 2016 by Alix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 (edited) Hur som helst, se ovan, det laddas ned en pkg-fil när man klickar på "Hämta spelaren", och hos mig hamnade den i mappen Hämtade filer/Downloads. Högerklicka på den och välj Öppna, men på egen risk! Den är nämligen inte godkänd av Apple*. Jag utgår från att Comhem har koll på att din Safari stöds, vilket dock inte behöver vara så. En egen reflektion: Jag tycker att Comhems lösning suger stenhårt, riktigt dåligt. Jag skulle inte använda det. * Edited December 24, 2016 by Alix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruosu Posted December 24, 2016 Author Share Posted December 24, 2016 Yes, så långt har jag kommit också och "tillåtit" nedladdningen i systeminställningen men få inte igång spelaren ändå. Jag har utgått ifrån att Comhem vet de gör, det måste finnas ett antal Mac användare som kör Comhemplay. Jag ska ringa till Comhemskundtjänst och fråga efter detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 Yes, så långt har jag kommit också och "tillåtit" nedladdningen i systeminställningen men få inte igång spelaren ändå. Jag har utgått ifrån att Comhem vet de gör, det måste finnas ett antal Mac användare som kör Comhemplay. Jag ska ringa till Comhemskundtjänst och fråga efter detta. Okej, har du kommit så långt så är det högst sannolikt så att Comhem får ta ansvar för detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruosu Posted December 24, 2016 Author Share Posted December 24, 2016 Tack för feedbacken i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 24, 2016 Share Posted December 24, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamme Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Hej HÄR KOMMER LITE UPPDATERING OM PROBLEMET jag har exakt samma problem,och försökt med allt till slut pratat med teknik och support på Comhem då Säger de så här att TYVÄRR comhemplay HAR PROBLEM MED WINDOWS 10 SAMT MACOS SIERRA OCH ÄR EN BETA PROGRAM FORTFARANDE. DE ÄR MEDVETNA OM PROBLEMET OCH JOBBAR PÅ DET MEN KUNDE INTE LOVA NÄR DET SKA FUNGERA ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Dåligt. Men tack för besked! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruosu Posted December 25, 2016 Author Share Posted December 25, 2016 Ok, då vet jag. Riktigt dåligt, det har varit så här ganska länge nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swordfish Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Det är Safari som inte tillåter den, se inställningar/säkerhet/Insticksfilsinställningar. Comhemplay fungerar med Firefox dock, man för en förfrågan om man vill tillåta Insticksfilen när man loggar in på comhemplay, så då är det bara att klicka på ja. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruosu Posted January 1, 2017 Author Share Posted January 1, 2017 Ok, jag förstår den nu, tack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Engman Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Jag hittar ingen app i appstore som heter com hem play. Kör Mac OS 10.14.3??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 5 minuter sedan, Conny Engman säger: Jag hittar ingen app i appstore som heter com hem play. Kör Mac OS 10.14.3??? De har fortfarande en plugin för webbläsare (bortsett från appar till IOS, Android och Apple TVOS). Se dump. Länk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Engman Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 Tack! Fick hjälp av en strålande tekniker på Comhem igår (det är ju kö ibland men Han ringde upp på avtalad tid) och precis som Du e-snobben säger så löste sig allt med Google Chrome. Men: det kommer säkert fler frågor och då är detta forum kanonbra!!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 Gotta lööööv Chrome! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts