Jump to content
Just nu i M3-nätverket

viewrightwebinstaller.pkg


Ruosu
 Share

Recommended Posts

Upptäckte efter senast uppdateringen i Mac'en att Comhemplay funkade inte. Det kommer upp följande meddelande: "Du har ingen spelare installerad. Kontrollera även om spelaren kanske är inaktiverad (genom att gå till webbläsarens tillägg)" och valet "Hämta spelaren". Eftersom jag inte kan se att någonting är inaktiverad väljer jag att hämta spelaren som installeras men när jag sedan gå tillbaka till Comhemplay och loggar in få jag samma meddelande igen d.v.s. " Du har ingen spelare installerad". Behöver goda råd att lösa detta, tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

Upptäckte efter senast uppdateringen i Mac'en att Comhemplay funkade inte. Det kommer upp följande meddelande: "Du har ingen spelare installerad. Kontrollera även om spelaren kanske är inaktiverad (genom att gå till webbläsarens tillägg)" och valet "Hämta spelaren". Eftersom jag inte kan se att någonting är inaktiverad väljer jag att hämta spelaren som installeras men när jag sedan gå tillbaka till Comhemplay och loggar in få jag samma meddelande igen d.v.s. " Du har ingen spelare installerad". Behöver goda råd att lösa detta, tack på förhand.

Vilken webbläsare? Vilken version av Mac OS X? Kan du länka till sajten varifrån du hämtar programvaran?

Link to comment
Share on other sites

Safari, 10.0.2.

https://www.comhemplay.se.

Sidan laddar ner "viewrightwebinstaller 15-43-52-778.pkg men jag få inte igång den.

Det laddas inte ned något hos mig, är det först efter att du har loggat in?

 

Vänta nu! Den hämtar man själv när man klickar på Logga in, se dump:

 

post-28798-0-72940800-1482619515.png

 

Berätta gärna hur du gör så att man kan förstå vad som händer, här får man gissa sig fram.

Edited by Alix
Link to comment
Share on other sites

Hur som helst, se ovan, det laddas ned en pkg-fil när man klickar på "Hämta spelaren", och hos mig hamnade den i mappen Hämtade filer/Downloads. Högerklicka på den och välj Öppna, men på egen risk! Den är nämligen inte godkänd av Apple*. Jag utgår från att Comhem har koll på att din Safari stöds, vilket dock inte behöver vara så.

 

En egen reflektion: Jag tycker att Comhems lösning suger stenhårt, riktigt dåligt. Jag skulle inte använda det.

 

 

*
post-28798-0-50966400-1482619938.png

Edited by Alix
Link to comment
Share on other sites

Yes, så långt har jag kommit också och "tillåtit" nedladdningen i systeminställningen men få inte igång spelaren ändå. Jag har utgått ifrån att Comhem vet de gör, det måste finnas ett antal Mac användare som kör Comhemplay. Jag ska ringa till Comhemskundtjänst och fråga efter detta.

Link to comment
Share on other sites

Yes, så långt har jag kommit också och "tillåtit" nedladdningen i systeminställningen men få inte igång spelaren ändå. Jag har utgått ifrån att Comhem vet de gör, det måste finnas ett antal Mac användare som kör Comhemplay. Jag ska ringa till Comhemskundtjänst och fråga efter detta.

Okej, har du kommit så långt så är det högst sannolikt så att Comhem får ta ansvar för detta.

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

HÄR KOMMER LITE UPPDATERING OM PROBLEMET

 

jag har exakt samma problem,och försökt med allt till slut pratat med teknik och support på Comhem då Säger de så här att TYVÄRR comhemplay HAR PROBLEM MED WINDOWS 10 SAMT MACOS SIERRA OCH ÄR EN BETA PROGRAM FORTFARANDE.

 

 

DE ÄR MEDVETNA OM PROBLEMET OCH JOBBAR PÅ DET MEN KUNDE INTE LOVA NÄR DET SKA FUNGERA !

Link to comment
Share on other sites

Ok, då vet jag. Riktigt dåligt, det har varit så här ganska länge nu.

Link to comment
Share on other sites

Det är Safari som inte tillåter den, se inställningar/säkerhet/Insticksfilsinställningar. Comhemplay fungerar med Firefox dock, man för en förfrågan om man vill tillåta Insticksfilen när man loggar in på comhemplay, så då är det bara att klicka på ja.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
5 minuter sedan, Conny Engman säger:

Jag hittar ingen app i appstore som heter com hem play. Kör Mac OS 10.14.3???

De har fortfarande en plugin för webbläsare (bortsett från appar till IOS, Android och Apple TVOS). Se dump.

 

dump.png.357ca23a611b79607af0ef5bcfb3acee.png

 

Länk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Conny Engman

Tack! Fick hjälp av en strålande tekniker på Comhem igår (det är ju kö ibland men Han ringde upp på avtalad tid) och precis som Du e-snobben säger så löste sig allt med Google Chrome. Men: det kommer säkert fler frågor och då är detta forum kanonbra!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...