Ruosu Postad 24 december, 2016 Share Postad 24 december, 2016 Upptäckte efter senast uppdateringen i Mac'en att Comhemplay funkade inte. Det kommer upp följande meddelande: "Du har ingen spelare installerad. Kontrollera även om spelaren kanske är inaktiverad (genom att gå till webbläsarens tillägg)" och valet "Hämta spelaren". Eftersom jag inte kan se att någonting är inaktiverad väljer jag att hämta spelaren som installeras men när jag sedan gå tillbaka till Comhemplay och loggar in få jag samma meddelande igen d.v.s. " Du har ingen spelare installerad". Behöver goda råd att lösa detta, tack på förhand. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 24 december, 2016 Share Postad 24 december, 2016 Upptäckte efter senast uppdateringen i Mac'en att Comhemplay funkade inte. Det kommer upp följande meddelande: "Du har ingen spelare installerad. Kontrollera även om spelaren kanske är inaktiverad (genom att gå till webbläsarens tillägg)" och valet "Hämta spelaren". Eftersom jag inte kan se att någonting är inaktiverad väljer jag att hämta spelaren som installeras men när jag sedan gå tillbaka till Comhemplay och loggar in få jag samma meddelande igen d.v.s. " Du har ingen spelare installerad". Behöver goda råd att lösa detta, tack på förhand. Vilken webbläsare? Vilken version av Mac OS X? Kan du länka till sajten varifrån du hämtar programvaran? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruosu Postad 24 december, 2016 Författare Share Postad 24 december, 2016 Safari, 10.0.2. https://www.comhemplay.se. Sidan laddar ner "viewrightwebinstaller 15-43-52-778.pkg men jag få inte igång den. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 24 december, 2016 Share Postad 24 december, 2016 Safari, 10.0.2. https://www.comhemplay.se. Sidan laddar ner "viewrightwebinstaller 15-43-52-778.pkg men jag få inte igång den. Det laddas inte ned något hos mig, är det först efter att du har loggat in? Vänta nu! Den hämtar man själv när man klickar på Logga in, se dump: Berätta gärna hur du gör så att man kan förstå vad som händer, här får man gissa sig fram. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 24 december, 2016 Share Postad 24 december, 2016 Hur som helst, se ovan, det laddas ned en pkg-fil när man klickar på "Hämta spelaren", och hos mig hamnade den i mappen Hämtade filer/Downloads. Högerklicka på den och välj Öppna, men på egen risk! Den är nämligen inte godkänd av Apple*. Jag utgår från att Comhem har koll på att din Safari stöds, vilket dock inte behöver vara så. En egen reflektion: Jag tycker att Comhems lösning suger stenhårt, riktigt dåligt. Jag skulle inte använda det. * Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruosu Postad 24 december, 2016 Författare Share Postad 24 december, 2016 Yes, så långt har jag kommit också och "tillåtit" nedladdningen i systeminställningen men få inte igång spelaren ändå. Jag har utgått ifrån att Comhem vet de gör, det måste finnas ett antal Mac användare som kör Comhemplay. Jag ska ringa till Comhemskundtjänst och fråga efter detta. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 24 december, 2016 Share Postad 24 december, 2016 Yes, så långt har jag kommit också och "tillåtit" nedladdningen i systeminställningen men få inte igång spelaren ändå. Jag har utgått ifrån att Comhem vet de gör, det måste finnas ett antal Mac användare som kör Comhemplay. Jag ska ringa till Comhemskundtjänst och fråga efter detta. Okej, har du kommit så långt så är det högst sannolikt så att Comhem får ta ansvar för detta. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruosu Postad 24 december, 2016 Författare Share Postad 24 december, 2016 Tack för feedbacken i alla fall. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 24 december, 2016 Share Postad 24 december, 2016 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hamme Postad 25 december, 2016 Share Postad 25 december, 2016 Hej HÄR KOMMER LITE UPPDATERING OM PROBLEMET jag har exakt samma problem,och försökt med allt till slut pratat med teknik och support på Comhem då Säger de så här att TYVÄRR comhemplay HAR PROBLEM MED WINDOWS 10 SAMT MACOS SIERRA OCH ÄR EN BETA PROGRAM FORTFARANDE. DE ÄR MEDVETNA OM PROBLEMET OCH JOBBAR PÅ DET MEN KUNDE INTE LOVA NÄR DET SKA FUNGERA ! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 25 december, 2016 Share Postad 25 december, 2016 Dåligt. Men tack för besked! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruosu Postad 25 december, 2016 Författare Share Postad 25 december, 2016 Ok, då vet jag. Riktigt dåligt, det har varit så här ganska länge nu. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swordfish Postad 25 december, 2016 Share Postad 25 december, 2016 Det är Safari som inte tillåter den, se inställningar/säkerhet/Insticksfilsinställningar. Comhemplay fungerar med Firefox dock, man för en förfrågan om man vill tillåta Insticksfilen när man loggar in på comhemplay, så då är det bara att klicka på ja. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruosu Postad 1 januari, 2017 Författare Share Postad 1 januari, 2017 Ok, jag förstår den nu, tack. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Conny Engman Postad 16 mars, 2019 Share Postad 16 mars, 2019 Jag hittar ingen app i appstore som heter com hem play. Kör Mac OS 10.14.3??? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 16 mars, 2019 Share Postad 16 mars, 2019 5 minuter sedan, Conny Engman säger: Jag hittar ingen app i appstore som heter com hem play. Kör Mac OS 10.14.3??? De har fortfarande en plugin för webbläsare (bortsett från appar till IOS, Android och Apple TVOS). Se dump. Länk. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Conny Engman Postad 17 mars, 2019 Share Postad 17 mars, 2019 Tack! Fick hjälp av en strålande tekniker på Comhem igår (det är ju kö ibland men Han ringde upp på avtalad tid) och precis som Du e-snobben säger så löste sig allt med Google Chrome. Men: det kommer säkert fler frågor och då är detta forum kanonbra!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 17 mars, 2019 Share Postad 17 mars, 2019 Gotta lööööv Chrome! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.