Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify från iMac till trådlösa högtalare


Jazzis

Rekommendera Poster

Hej. Från min iPhone och iPad kan jag välja ljud ut från Spotify i det trådlösa nätverket med högtalare hemma. Men från min iMac kan jag inte hitta det valet. Från iTunes är det inga problem. Men i Spotify på datorn verkar inte programmet känna av mina högtalare. Behövs någon speciell inställning? I så fall vart? Gick in på Spotify´s hemsida men där tycker jag mig bara se hur man ansluter högtalare från mina bärbara enheter - och dom fungerar ju redan. Någon som stött på detta lilla problem och har en lösning? Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du klickar på högtalarikonen i aktivitetsfältet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-45175-0-43060800-1482159709_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer bara fram stapeln för volym. På Airplay får jag valet AppleTV. På Spotify´s eget program kan jag bara höja och sänka volymen.

 

 

Jag förstår inte vad du menar med detta?

 

AirPlay är på per default i systemet.

Men du kanske har en äldre version av OS X och då måste man hålla i ALT och sen trycka på ikonen för att valen ska komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Vilka högtalare gäller det? Airplay? Bluetooth? Chromecast? Sonos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka högtalare gäller det? Airplay? Bluetooth? Chromecast? Sonos?

Airplay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för version av OS X?

Har du testat att hålla in ALT-tangenten och samtidigt trycka på högtalarikonen?

Kan du inte ta en skärmdump samtidigt som du gör detta? (shift + CMD + 4)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för version av OS X?

Har du testat att hålla in ALT-tangenten och samtidigt trycka på högtalarikonen?

Kan du inte ta en skärmdump samtidigt som du gör detta? (shift + CMD + 4)

Har OS X El Capitan 10.11.6

post-9257-0-96821000-1482238627_thumb.png

post-9257-0-02300900-1482238668_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har OS X El Capitan 10.11.6

 

 

Du behövde inte Googla på hur man tar en skärmdump eftersom jag bifogade hur man gör :)

Är du säker på att din högtalare är ansluten till ditt nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du behövde inte Googla på hur man tar en skärmdump eftersom jag bifogade hur man gör

 

Fast i det här läget hade det varit bättre att tipsa om skift + cmd + 3 (hela skärmen) i stället för skift + cmd + 4 (där man måste rita en ruta runt det man vill ha med på bilden, eller trycka mellanslag för att välja ett fönster).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fast i det här läget hade det varit bättre att tipsa om skift + cmd + 3 (hela skärmen) i stället för skift + cmd + 4 (där man måste rita en ruta runt det man vill ha med på bilden, eller trycka mellanslag för att välja ett fönster).

Jag förstår inte varför du ska avgöra det när det är jag som efterfrågade en bild för att hjälpa TS.

En mindre bild på det jag efterfrågade är alltid lättare att identifiera än en bild på hela skrivbordet.

Hade jag tyckt annorlunda hade jag inte gett tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför du ska avgöra det när det är jag som efterfrågade en bild för att hjälpa TS.

En mindre bild på det jag efterfrågade är alltid lättare att identifiera än en bild på hela skrivbordet.

Hade jag tyckt annorlunda hade jag inte gett tipset.

 

Jag ber om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...