Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS Sierra 10.12.2 finns för nedladdning


Alix

Rekommendera Poster

Najs, men tredje punkten nedifrån är det enda som glädjer mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det var inte mycket att hurra för, som vanlig användare. Mest support för de nya MBP. Sierra rapporterar fortfarande min mini som "konec roku 2012"... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar ett tag med att ta ner den...

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sierra rapporterar fortfarande min mini som "konec roku 2012"... :rolleyes:

Som vad?! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar ett tag med att ta ner den...

:whistling:

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga problem med nuvarande versionen, så det är inget som brådskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga problem med nuvarande versionen, så det är inget som brådskar

Fair enough. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vad?! :huh:

"Konec roku" är något slaviskt språk och det betyder "sent" eller "late". Under  > Om den här datorn, se dump. Det där är egentligen ett litet program som ligger i System > Bibliotek > Core Services > Applications, se dump. Om man kollar paketets innehåll ser man en massa lproj-mappar för olika språk. Någonstans här har det gått snett.

 

Dumpar:

 

 

post-28798-0-00356900-1481659761_thumb.png

post-28798-0-99847900-1481659761_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Konec roku" är något slaviskt språk och det betyder "sent" eller "late". Under  > Om den här datorn, se dump. Det där är egentligen ett litet program som ligger i System > Bibliotek > Core Services > Applications, se dump. Om man kollar paketets innehåll ser man en massa lproj-mappar för olika språk. Någonstans här har det gått snett.

 

Dumpar:

 

 

Aha, men hur kommer det sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det var inte mycket att hurra för, som vanlig användare. Mest support för de nya MBP. Sierra rapporterar fortfarande min mini som "konec roku 2012"... :rolleyes:

 

Va!? Konec roku 2012? :hihihi: Det var kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, men hur kommer det sig?

 

Icke adekvat programmering. :nerd:

Ja, det må jag säga! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sierra rapporterar fortfarande min mini som "konec roku 2012"... :rolleyes:

 

Min gissning är at du aldrig kommer se annat än "Konec roku"....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag rapporterat in "konec roku" som bugg! :D

 

attachicon.gifdump.png

Undrar om de tar tag i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om de tar tag i det.

 

De avdelar omedelbart 800 personer. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De avdelar omedelbart 800 personer. :hihihi:

Antagligen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe... Sierra får allt vänta.

Ja, den viktigaste funktionen kom i El Capitan, dvs slit screen. Älskar funktionen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den viktigaste funktionen kom i El Capitan, dvs slit screen. Älskar funktionen! :)

 

SnabbGoogling visar att jag hade som vanligt ingen aning om den finessen. Men det visade sig att den heter Split Screen. Så jag testade och kom fram till att jag inte har någon egentlig användning. När jag surfar ligger iTunes i en liten ruta i vänster hörnet och Safari tar större delen av skärmen. Kör jag split så blir Safaridelen så krympt att det blir inget bra och iTunes tar en massa plats helt i onödan. Den kan lika gärna ligga bakom nästan helt skymd tills jag ska ändra något. Då är iTunes i rätt storlek direkt.

...

Då gillar jag att köra flera skrivbord i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

SnabbGoogling visar att jag hade som vanligt ingen aning om den finessen. Men det visade sig att den heter Split Screen. Så jag testade och kom fram till att jag inte har någon egentlig användning. När jag surfar ligger iTunes i en liten ruta i vänster hörnet och Safari tar större delen av skärmen. Kör jag split så blir Safaridelen så krympt att det blir inget bra och iTunes tar en massa plats helt i onödan. Den kan lika gärna ligga bakom nästan helt skymd tills jag ska ändra något. Då är iTunes i rätt storlek direkt.

...

Då gillar jag att köra flera skrivbord i stället.

Jag trodde jag stängt av autocorrect, det heter naturligtvis "split screen". Det som är bra är att split screen blir ett eget skrivbord, så jag kan hoppa emellan mail, word och andra saker för att hämta data och sedan fortsätta. Jag använder funktionen nästan varje dag. :)

post-76941-0-42942800-1481802920_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...