Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

spärra e-post i osx? (mail-appen)


raubtier76

Rekommendera Poster

har mitt hotmail-konto kopplat till mail-appen i osx o får offantligt mycket spam o annan skit,är det nån som vet hur man på ett enkelt sätt kan spärra dessa mail så man slipper sitta o radera 20-30 mail om dagen? har försökt hitta hur man gör men inte hittat nåt,mycket tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du markerar dem som skräppost...filtret i Mail är "intelligent" och lär sig så småningom vad du tycker är skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du markerar dem som skräppost...filtret i Mail är "intelligent" och lär sig så småningom vad du tycker är skräp.

 

ja,ok,jo det är jag med på,men hade helst velat att man inte märkte dom överhuvudtaget :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ja,ok,jo det är jag med på,men hade helst velat att man inte märkte dom överhuvudtaget :-)

Det enda sättet är att skaffa en annan e-postleverantör med ett (bättre) spamfilter på serven. Tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du markerar dina spam med spam knappen och sen ändrar i inställningar för mail att alla spam flyttas till spam folder direkt så blir du av med problemet så småningom.

inställningar/skräp mail/flytta till spam direkt.

 

Jag skulle avsluta mitt hotmail och ta en iCloud istället så slipper du problemet genast.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har mitt hotmail-konto kopplat till mail-appen i osx o får offantligt mycket spam o annan skit,är det nån som vet hur man på ett enkelt sätt kan spärra dessa mail så man slipper sitta o radera 20-30 mail om dagen? har försökt hitta hur man gör men inte hittat nåt,mycket tacksam för hjälp!

 

Kika på skräppostinställningarna i webmailen (hotmail.com). Där finns flera sätt att strypa filtret lite hårdare. Skräppost från "seriösa" avsändare inom eu har en avprenumerera(kan heta lite olika) länk längst ner i mailet. Använd dig av dem, det fungerar ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan skapa regler i Mail, där du kan ställa in så att mejl med vissa avsändare eller vissa ord skickas till papperskorgen eller raderas direkt eller något annat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan skapa regler i Mail, där du kan ställa in så att mejl med vissa avsändare eller vissa ord skickas till papperskorgen eller raderas direkt eller något annat..

 

Har du någonsin fått två spam från samma avsändare?

Eller ens samma domän? (Ja, förutom gmail.com och liknande då. Och dessa kan man ju inte spärra.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...