Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Full mailbrevlåda


putsosåpa

Rekommendera Poster

Jag har iPhone 5S. Jag får ofta meddelande att mailbrevlådan är full, trots att jag rensar den ofta, skräp, papperskorgen, och skickat-brevlådorna också.

Nu är lagringen i mail 1,39 GB, samma brevmängd i datorn fordrar 109 MB. Jag har mobilt bredband. Leverantör är Tele 2 både på datorn och telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iPhone 5S. Jag får ofta meddelande att mailbrevlådan är full, trots att jag rensar den ofta, skräp, papperskorgen, och skickat-brevlådorna också.

Nu är lagringen i mail 1,39 GB, samma brevmängd i datorn fordrar 109 MB. Jag har mobilt bredband. Leverantör är Tele 2 både på datorn och telefonen.

 

Internetleverantörerna erbjuder ofta väldigt liten brevlådestorlek och man går lätt i taket. Hur stor är din brevlåda hos Tele2? Gå till webbmailen, där brukar det framgå. Där kan du också se om det är någon mapp eller bifogad fil som tar stor del av brevlådans storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inte hur stor brevlådan är. Men det egendomliga är att jag har samma brev på datorn och i telefonen. I det förra fallet drar det 109 mb och i det andra fallet 1,39 GB. Om jag tar bort allt, så går det ner till ung 1,3 GB. Det verkar vara så att detta ligger och skvalpar i botten, oavsett hur mycket brev det är i mailboxen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du IMAP på båda enheterna?

 

Som polken skrev: Kolla i webbmailen hur mycket du har totalt, hur mycket tillgängligt och hur mycket som används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du IMAP på båda enheterna?

 

Som polken skrev: Kolla i webbmailen hur mycket du har totalt, hur mycket tillgängligt och hur mycket som används.

 

Problemet är att jag vet inte hur man kollar i webbmailen. Går det att få en steg för steg anvisning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Problemet är att jag vet inte hur man kollar i webbmailen. Går det att få en steg för steg anvisning?

 

Har inte Tele2, så jag kan inte ge någon sådan anvisning.

 

Men du loggar in här:

https://webmail.tele2.se

 

Återigen:

Kör du IMAP på båda enheterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Går det att få en steg för steg anvisning?

 

Ring Tele2-supporten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har inte Tele2, så jag kan inte ge någon sådan anvisning.

 

Men du loggar in här:

https://webmail.tele2.se

 

Återigen:

Kör du IMAP på båda enheterna?

 

Tack! där står det jag använder 3 mb av 30 tillgängliga På datorn använder jag POP, på telefonen får jag inte fram vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt. Hur, exakt, ser meddelandet i telefonen ut?

 

Sedan bör du nog byta till IMAP på datorn, så håller du e-posten synkad med servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...