Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Icloudsgelvete!


Ptrklnd

Rekommendera Poster

Efter uppdateringen så hoppade molnet igång.

Men - i och med att den kör skiten fram och tillbaka och lagar allt där så går det surf som hejsan. Gjort av med tio gånger mer hittills denna månad än vad som normalt går åt på en månad. (6 dagar).

 

Hämtar en hel del skrifter för att läsa, men de behöver jag ingen säkerhetskoppia på, tar hem dem för att de ska ligga på datorn, för att inte behöva ta hem dem över modemet utan använder då skolans nätverk. Dessutom tar de plats. Vill då hellre lagra bilder och liknande så detta har backupp - men nejdå, de får inte plats.

 

Stäng av skiten då, säger någon, men då säger den att den ska radera dessa filer på datorn och bara lägga dem på molnet.

Försökt att ta bort dem i molnet men de ligger kar på vanliga skribordsmappen - så dyker de upp igen på molnet.

 

Har inte tid med detta! Jävla krångel - har typ trehundra sidor att hantera innan jag somnar om jag ska vara med på båten till föreläsningen.

 

Känns som det är at inse att man är lurad och slanta upp för mera surf och lagring och sen ge fan i att åka hem och plugga. Detta är på landet, en skrift kan ta tio minuter att få hem. Känns som man köpt en statsråttedator då det fungerar utmärkt i bättre nätverk.

 

Nåt tips hur jag får hejd på cirkusen nu omedelbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett väldigt svamligt inlägg du har fått till. Vad är det egentligen du vill göra? Vilken uppdatering pratar du om? Har du satt igång synkningen av din skrivbords- och dokumentmapp till iCloud? I så fall kan du stänga av den i Systeminställningar > iCloud. Klicka på knappen vid iCloud Drive och kryssa ur "Mapparna Skrivbord och Dokument".

 

Om du vill behålla dokumenten när du slutar synka, kan du tillfälligt flytta dem till en annan plats på hårddisken, och sen flytta tillbaka dem när du har stängt av synkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett väldigt svamligt inlägg du har fått till. Vad är det egentligen du vill göra? Vilken uppdatering pratar du om? Har du satt igång synkningen av din skrivbords- och dokumentmapp till iCloud? I så fall kan du stänga av den i Systeminställningar > iCloud. Klicka på knappen vid iCloud Drive och kryssa ur "Mapparna Skrivbord och Dokument".

 

Om du vill behålla dokumenten när du slutar synka, kan du tillfälligt flytta dem till en annan plats på hårddisken, och sen flytta tillbaka dem när du har stängt av synkningen.

 

 

Klart det blir svamligt inlägg när jag upplever hela problemet som svamligt.

 

Det var liksom det att den inte vill flytta på saker - eller den där lilla molnsymbolen flyttar med.

 

Försökte göra ny mapp med, men den fick en kompis på samma sätt. Jättebra - om man vill ha det så. Ger upp för idag .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Klart det blir svamligt inlägg när jag upplever hela problemet som svamligt.

 

Det var liksom det att den inte vill flytta på saker - eller den där lilla molnsymbolen flyttar med.

 

Försökte göra ny mapp med, men den fick en kompis på samma sätt. Jättebra - om man vill ha det så. Ger upp för idag .

 

 

Du svarade inte VAD det är du satt på? Eftersom du inte gjort det är det svårt att hjälpa dig.

Gissningslekar får andra hålla på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Klart det blir svamligt inlägg när jag upplever hela problemet som svamligt.

 

Det var liksom det att den inte vill flytta på saker - eller den där lilla molnsymbolen flyttar med.

 

Försökte göra ny mapp med, men den fick en kompis på samma sätt. Jättebra - om man vill ha det så. Ger upp för idag .

 

Du kan ju inte lägga din nya mapp på Skrivbordet eller i din Dokumentmapp eftersom de synkas till iCloud. Om du flyttar dina filer till en plats där de inte synkas så kommer du att få en fråga om du verkligen vill flytta dina filer från iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Icloud synk sätter inte på sig av sig självt. Efter uppdateringen till Sierra ges en fråga om man vill slå på iCloud och synka Skrivbordet och Dokument-mappen. Jag har testat det, jag har också testat att stänga av det och det gick bra. Jag förlorade ingenting.

 

Jag misstänker att du även har slagit på optimerad lagring, denna funktion sparar de minst använda dokumenten på iCloud och tar bort dem lokalt i datorn för att spara plats.

 

Börja med att slå av synken för Skrivbordet och Dokument, men behåll iCloud på. Det som är lagrat på iCloud finns i iCloud Drive. Från iCloud Drive kan du nu lägga tillbaks dokument till mappen Dokument, de filer som flyttades till iCloud av funktionen optimerad lagring. Sen efter detta kan du stänga av hela iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...