Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Duellen: Apple Pages mot Microsoft Word — vi utser vinnaren


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Skumt, har kollat i i Systeminställningar, Svenskt Pro är valt osv. Ser inget ovanligt

Brukar inte du rensa språk med Monolingual?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör jag ibland, men då skulle ju alla program bli fel om jag tog bort svenska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör jag ibland, men då skulle ju alla program bli fel om jag tog bort svenska

Du kan kolla om det har råkat komma med vid rensning. Högerklicka på Pages och välj Visa paketets innehåll och om där finns svenska. Se dump.

 

post-28798-0-89881600-1480791696_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att de ( Pages, Numbers och Keynote) ligger under Köpt på Apple Store.

Alla är på engelska.

Provar att slänga ett av dem och tanka ner det på nytt.

 

Slängde Keynote i programmet Trash Me, och det blev på svenska nu.

Slänger Numbers och Pages också så får jag hoppas detta var lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Detta, Microsoft Office är de facto industristandard sedan länge ute på företagen, oavsett var man jobbar. Sedan är faktiskt Word och Excel i världsklass, de har ingen match någon annanstans.

Japp, standard de är.

 

Och även om de skulle ha någon som ger dem en match så lyckas ingen med full kompatibilitet, även om många hävdar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det fixat :D

 

post-113-0-26635300-1480792715_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så lämpligt att bifoga ett Pagesdokument i mail till en Windowsanvändare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så lämpligt att bifoga ett Pagesdokument i mail till en Windowsanvändare...

Nej, man exporterar det som pdf eller som Worddokument. Men det senare är inte helt tillförlitligt vad gäller layout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, standard de är.

 

Och även om de skulle ha någon som ger dem en match så lyckas ingen med full kompatibilitet, även om många hävdar det.

 

Inte ens MS Word är fullt kompatibelt med MS Word. Mellan olika versioner alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Inte ens MS Word är fullt kompatibelt med MS Word. Mellan olika versioner alltså.

Så sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens MS Word är fullt kompatibelt med MS Word. Mellan olika versioner alltså.

Jag antar att det var just det som Reefer pratade om där, med “världsklass” och “de facto industristandard”.

 

:rolleyes::shifty:x_whistle.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det var just det som Reefer pratade om där, med “världsklass” och “de facto industristandard”.

 

:rolleyes::shifty:x_whistle.png

 

..och de som är "drabbade" får detta via sitt företag vare sig de vill eller inte. Så testet är ju inte för dem utan för oss andra. Som inser att det inte finns någon anledning att pynta dyra stålars för ett program med funktioner och möjligheter som man aldrig kommer att använda. När det dessutom finns gratisalternativ som är fullgoda till allt en vanlig dödlig någonsin kommer att hitta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och de som är "drabbade" får detta via sitt företag vare sig de vill eller inte. Så testet är ju inte för dem utan för oss andra. Som inser att det inte finns någon anledning att pynta dyra stålars för ett program med funktioner och möjligheter som man aldrig kommer att använda. När det dessutom finns gratisalternativ som är fullgoda till allt en vanlig dödlig någonsin kommer att hitta på.

Ja. som artikeln sa: “Your needs must be...”

 

Säger det mesta... :)

post-64246-0-22031400-1480787043.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...