Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Viaplay stannar upp i livestream i Safari


sevensleeper

Rekommendera Poster

Jag har under säkert 3 år använt Safari för att streama fotboll från Viaplay. Jag tror det var i samband med att jag uppgraderade till Sierra som livesändningen flera gånger i minuten stannar upp en kort stund för att sedan fortsätta. Problemet existerar inte om jag tex använder Firefox. Viaplay vill att man installerar Silverlight och jag försäkrade mig igår om att jag har senaste versionen och att Safari använder plugginet (se bild). Någon klok som har några tankar? :)

post-76941-0-97061100-1480238405_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silverlight kommer ifrån helvetets mamma.

 

- Har du kollat aktivitetshanteraren när du kollar live? Kanske är så att silverlight dödar cpu/gpu'n så att den hackar pga det...?

 

Hade liknande problem med Netflix genom Safari & silverlight.... Kör nu bara Netflix genom Chrome som inte behöver silverlight för att det ska fungera...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silverlight kommer ifrån helvetets mamma.

 

- Har du kollat aktivitetshanteraren när du kollar live? Kanske är så att silverlight dödar cpu/gpu'n så att den hackar pga det...?

 

Hade liknande problem med Netflix genom Safari & silverlight.... Kör nu bara Netflix genom Chrome som inte behöver silverlight för att det ska fungera...

 

:totaltgalen:

Haha! Jag håller med. Ska kolla! Tackar för tipset. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...