Pocahontas Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Blev lite överraskad då jag skulle spara en bilaga i Mail. Bilagan var skapad i Open Office och jag ville spara den i annat format (Word) och skicka den vidare till annan person som inte hade Open Office. Valde då "Spara som" och glömde välja att den skulle hamna på skrivbordet, så den försvann för mig. Så jag gjorde om Spara som, och såg då att det skapats en förvald mapp som destination. Mappen hade en mängd olika tecken. Blev givetvis nyfiken var denna mapp låg och lät söka efter den och såg då sökvägen Hemmamappens Bibliotek > Containers > com.apple.mail > Data > Library > Mail Downloads. Gick givetvis dit och blev rätt snopen, låg en himla massa mappar där typ Totalt innehöll Mail Download närmare 230 Mb, ingen jättefil, men varför lägger det sig en massa filer där. Så många ggr har jag aldrig "tappat bort" filer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Jag har inga mappar där utan bara en genväg som går till Hämtade filer. Något som går att ställa in under inställningar i mail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 26, 2016 Author Share Posted November 26, 2016 Jag har inga mappar där utan bara en genväg som går till Hämtade filer. Skärmavbild 2016-11-26 kl. 17.23.20.png Något som går att ställa in under inställningar i mail. Skärmavbild 2016-11-26 kl. 17.23.59.png Jo den känner jag till, mina inställningar i Mail ser ut som på din bild. Fattar inte varför det blivit så, ligger filer där sedan flera år tillbaka. Får städa ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Mail laddar ner bifogade filer och lägger dem där så du kan se dem i dina mail utan att behöva ladda ner dem igen. Smidigt och du läser mail offline dessutom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 26, 2016 Author Share Posted November 26, 2016 Mail laddar ner bifogade filer och lägger dem där så du kan se dem i dina mail utan att behöva ladda ner dem igen. Smidigt och du läser mail offline dessutom. OK, förstod att det var något sånt där, får ofta mail med bifogade filer, i Excel, Word eller Open Office och jag brukar ibland dra dem till skrivbordet för att öppna dem där. Sparar dem sedan på annan plats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 26, 2016 Author Share Posted November 26, 2016 Hade jag genast googlat på den mystiska mappen hade jag fått lösningen http://www.macworld.com/article/2150769/solving-the-mysteries-of-the-mail-downloads-folder.html https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=sv&prev=search&rurl=translate.google.se&sl=en&u=http://www.macworld.com/article/2150769/solving-the-mysteries-of-the-mail-downloads-folder.html&usg=ALkJrhj8UssAm8NKAcVkxLK5D3WOV6IcQQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.