Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail vs Outlook (för-/nackdelar - frågor..)


Ejkan79

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har haft Macbook sen 2012 och nu bytt upp mig lite och tänker "tänka till" nu när jag installerar allt på nytt.

 

Jag har tidigare kört Mac Mail som epostklient vilket har fungerat bra överlag men dock ej följande:

1. Möteskallelser från Outlook (alla kollegor kör PC och Outlook) - jag får in mötet i min kalender (den inbyggda kalendern) när jag accepterar men mina kollegor ser aldrig att/om jag tackat ja vilket upplevs som väldigt irriterande för alla parter.

 

2. Typsnitt och signaturer - mina mail får en mishmash av typsnitt, även om det ser snyggt ut när det lämnar min dator. Hos mottagaren kan det vara olika typsnitt och storlekar hur som helst. Jag har felsökt detta men inte hittat någon lösning. Detta känns inte proffsigt då jag jobbar som formgivare.

3. Out-of-office - jag lyckas inte hitta någon fungerande funktion för detta. Jag testade att sätta en regel någon gång men då fortsatte den att skicka svar (även andra och tredje och sjuttioelfte gången) på svar och det blev en snöbollsrullning av mail i en oändlig loop. Pinsamt. Vågar inte testa på nytt... Har därför använt mitt webbhotells funktion för autosvar när jag rest bort.

 

Nu har jag genom mitt jobb fått office365 och tänkte då prova Outlook för att slippa dessa problem - MEN - då till min fråga; kan jag synka så att outlook-kallelser går in i Macens inbyggda kalender? Jag vill absolut använda denna kalender (har alla mina jobb inbokade och färgkodade där och synkade med min iPhone via iCloud) och har ingen lust ALLS att köra Outlooks kalender.

 

Så frågan är om möteskallelserna kan "komma in i" inbyggd kalender per automatik om jag tackar ja alternativt om det finns lösningar på mina 3 iOS mail problem......

 

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det är inte svar på alla frågor men...

 

Apple Mail är tämligen värdelöst och struligt i en Windows/Office/Exchange miljö.

 

Om Office for Mac versionen av Outlook gjort det bättre ska jag låta vara osagt då jag inte använder denna, men en applikation suger svårligen mer än Apple Mail i sammanhanget.

 

* Apple Calendar och Mail i iOS är inte roligare i sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...