Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Därför valde Apple AMD till 15-tums Macbook Pro


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Så ni båda två menar att det är en omöjlighet att inte Intel kan utveckla det åt Apple?

Eftersom jag frågade efter dem så faller det sig väl naturligt att jag inte anser det som en omöjlighet. Men det finns alltså inga?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag frågade efter dem så faller det sig väl naturligt att jag inte anser det som en omöjlighet. Men det finns alltså inga?

 

 

Som du är jag ingen expert på grafikkort men jag är av uppfattningen att om det finns en tillverkare så finns det en möjlighet. Vad Apple och Intel pratar om bakom stängda dörrar är det inte många som vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du är jag ingen expert på grafikkort men jag är av uppfattningen att om det finns en tillverkare så finns det en möjlighet. Vad Apple och Intel pratar om bakom stängda dörrar är det inte många som vet.

Så kan det vara.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

 

 

 

Så ni båda två menar att det är en omöjlighet att inte Intel kan utveckla det åt Apple?

Nej. Det menar jag inte.

 

Men jag menar att det i detta fallet är så att Apple inte kunde valt Intel eftersom de mig veterligen inte tillverkar några sådana grafikkort.

 

Ditt resonemang är att Apple visst kunde gjort det eftersom Apple kunnat träffa avtal med Intel om att börja tillverka grafikkort åt Apple. Det är ju ett helt genialiskt resonemang som är omöjligt att argumentera mot, så visst, du har rätt. Apple kunde ha valt Intel. Eller Audi. Och Boeing kunde ha tillverkat tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mer på strömförbrukningen. Det var ju så vad gällde max RAM.

Ja, både och. Polaris (460) drar ju just väldigt lite ström.

 

Ja, det är vad MacWorld skriver om. Men jag tror ändå mer på mindre strömförbrukning som orsak. Kan det ens vara någon procent av MBP-användarna som vill driva två 5K-skärmar? Knappast.

Det är väl rätt vanligt ändå... Folk har sina MBP som “stationär” på dagtid/jobbet, med tangentbord/mus + 1/flera skärmar, och sen när man går hem kopplar man ur den och den blir bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får tolka hur du vill men faktum är att Apple kunde valt Intel som separat grafikkort också.

Ja, exakt... Och det får man vara glad att de inte gjorde. Intel har aldrig haft någon bra grafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja, exakt... Och det får man vara glad att de inte gjorde. Intel har aldrig haft någon bra grafik.

Igen? Har du någon länk till Intels grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, exakt... Och det får man vara glad att de inte gjorde. Intel har aldrig haft någon bra grafik.

 

Intels grafik är perfekt till det den är tillverkad för! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Det är väl rätt vanligt ändå... Folk har sina MBP som stationär på dagtid/jobbet, med tangentbord/mus + 1/flera skärmar, och sen när man går hem kopplar man ur den och den blir bärbar.

Jag skrev två 5K-skärmar och inget annat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev två 5K-skärmar och inget annat.

Ja, och 2 skärmar ingår väl i 1/flera skärmar, antar jag. Såvida det inte var en sär skrivning, och du menade 25000 skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och 2 skärmar ingår väl i 1/flera skärmar, antar jag. Såvida det inte var en sär skrivning, och du menade 25000 skärmar.

Exakt vad är svårt att förstå? Du skriver om folk som ansluter en eller flera skärmar, vilka som helst. Jag skriver att de är få som ansluter två 5K-skärmar. Jag vidhåller det. Att många ansluter en eller två andra typer av skärmar har jag inga problem med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vad är svårt att förstå? Du skriver om folk som ansluter en eller flera skärmar, vilka som helst. Jag skriver att de är få som ansluter två 5K-skärmar. Jag vidhåller det. Att många ansluter en eller två andra typer av skärmar har jag inga problem med.

Nä, det var inget svårt att förstå. Och jag vidhåller det jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det var inget svårt att förstå. Och jag vidhåller det jag skrev.

Att det ändå är rätt vanligt att folk använder två 5K-skärmar. Visst, visst...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...