Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Felkod 48" – helt död telefon


Datorkanin

Rekommendera Poster

Hej!
Såhär kvällstid, vet möjligen någon vad jag kan göra för att kicka igång en iPhone 4S (inte jailbreakad) som jag nog tagit bort fel filer på och därmed får felkod 48? Hittar banne mig inget vettigt på nätet om detta, dessvärre.

Saken är att jag inte vet var problemet började:

Igår lyckades jag först välta ner telefonen i vasken, så den krossade ett glas, och då började lampan lysa. Fick den att slockna efter ett par vanliga omstarter. Kollade då inte om ngt annat var vajsing i mjukvaran. När jag senare samma kväll använde iBackupbot och tog bort crash reports, kanske något mer följde med till papperskorgen, för i morse insåg jag att den inte hade kontakt med operatören. Wifi funkade fint och jag tänkte inte så mkt på det. Så tänkte jag att jag skulle återställa en gammal backup, men då psåtods att telefonen var för full för att klara det. När jag sedan ville återställa den helt i Itunes, så vill den inte, och jag får felkod 48. Nu startar den inte alls, utan när jag ansluter den får jag bara den där bilden med att den bör anslutas till Itunes.

 

Någon som har något intelligent eller erfaret tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade det här https://discussions.apple.com/thread/1096132?start=0&tstart=0

 

Edit: näh. Dum o inaktuell länk, sorry.

 

Här e nog bättre

https://m.youtube.com/watch?v=_9yyKVmL6Us

 

Tack, fast jag har bara macar, så det "rådet" de gav där hjälpte inte heller.

Men jag uppskattar att du försöker leta, verkligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, ska kolla! Datorn hämtade en iOS-uppdatering igår, men ville hämta om den nu. Låter den göra det först, så får vi se sedan – verkar inte gå att komma förbi uppdatering och bara återskapa. Tack så länge, återkommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, inte det heller. Såg bra ut länge, men den vägrade återställa och jag får bara samma felkod igen :(

Får väl lämna in den imorgon när jag kommer i närheten av en auktoriserad verkstad – känns inte så meningsfullt att försöka med ngt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du vatten på telefonen vid olyckan i vasken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Iphone 4S är mest redo för elektronikåtervinningen. Inget att lämna in och slösa pengar på.

 

Har förstått det, gick till Macforum idag. Tyccker bara så illa om allt slit och släng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du vatten på telefonen vid olyckan i vasken?

Mnjae, inte mkt, om ens ngt, eftersom den var i sitt fodral, men lampan började lysa – vilket lika gärna kan ha berott på en glasbit på fel ställe.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har förstått det, gick till Macforum idag. Tyccker bara så illa om allt slit och släng.

Ja, det är trist. Men det är så de tjänar pengar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är trist. Men det är så de tjänar pengar.

 

 

Fem år gammal telefon=Slit och släng :)

Inte många telefoner som lever så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att slänga den kan man returnera den till Apple.

Dom betalar portot och emballaget.

 

http://www.apple.com/se/recycling/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fem år gammal telefon=Slit och släng :)

Inte många telefoner som lever så länge.

Allmänt sett, alltså. Jag har en förstärkare och en radio från 80-talet. Båda fungerar utmärkt, bortsett från lite glapp på vissa knappar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...