Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Varför så många kassa appar?

e-snobben
 Share

Recommended Posts

Tänkte såklart dra nytta av min nya Smartphone och installera appar som verkar intressanta. Men när jag läser recensionerna så är de negativa kommentarerna oftast övervägande, även om appen har fått ett relativt bra betyg. Man läser ju de senaste först och förvånas över att många företag inte verkar intresserade av kritiken överhuvudtaget. Vissa appar har inte uppdaterats på flera år, och även om det nu kommit en ny "suverän" version så är den behäftad med andra minst lika jobbiga buggar eller missar.

Ofta är det ju så att de som är kritiska till något är mer intresserade av att att uttrycka sin kritik, än de som är nöjda. Så det är inget konstigt med att negativa recensioner dominerar även om app:en har fått en överlag positiv betygsättning.

​Sedan handlar mycket om pengar, givetvis. Jag menar, för att ett företag ska vara intresserad av att åtgärda problem och uppdatera sin produkt så behövs det många sälj. Det är inte alltid så lätt att tjäna pengar på app:ar, för det finns ett så stort utbud och det är lätt att drunkna bland konkurrenterna. Jag tror så här att det är några fåtal utvecklare som stjänar stora pengar, sedan finns det en drös som tjänar sisådär och så finns det väldigt många som inte har tjänat direkt något alls på sina app:ar och de tillhör det stora flertalet.

• Upvote 1

Nu har det väl ändrats men tidigare kunde man skiva recensioner när man körde med betaversioner av både iOS och OS X.

Något som gav en missvisande bild av programmen.