Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spara flera e-postadresser


KMN

Rekommendera Poster

Jag har en drös e-postadresser som jag vill använda för att skicka ett gruppmejl. Adresserna finns i ett gammalt mejl och jag kan kopiera dem där och klistra in dem i det nya mejlet. Däremot har jag inte adresserna sparade som kontakter.

Nu undrar jag om jag kan skapa en kontakt eller en grupp utan att först spara varje enskild adress. Antagligen kommer jag att skicka fler mejl till ”gruppen” och då hade det varit smidigt med en sådan lösning.

 

Det handlar om Apple Mail och Kontakter, båda av senaste versionen. Kör Sierra.

 

Någon som har en idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen?

Jag trodde att det var jag som hade dålig koll på funktionerna i Apple Mail; att det fanns någon enkel lösning på mitt problem…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har tillgång till ett Gmailkonto via webben kan du göra som nedan. Jag använder inte Apple Mail eller Kontakter för egen del. Men jag har sådana här gruppkontakter i Google.

 

post-28798-0-22097100-1478257614_thumb.png

 

Edit: Med kommaseparerad menas:

nisse@nisse.se, sven@sven.se, stina@stina.se, greta@greta.se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skapar grupper i Kontakter, men man får givetvis kopiera och klistra in dem en och en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du har tillgång till ett Gmailkonto via webben kan du göra som nedan. Jag använder inte Apple Mail eller Kontakter för egen del. Men jag har sådana här gruppkontakter i Google.

 

attachicon.gifgmail.png

 

Edit: Med kommaseparerad menas:

nisse@nisse.se, sven@sven.se, stina@stina.se, greta@greta.se

Funkade! Tack.

Dock stötte jag på patrull i Gmailkontots kontakter då antalet adresser förmodligen blev för stort. Något om att ”kvoten överskridits”.

Men när jag väl hade exporterat kontakten och lagt in den i Kontakter, gick den att redigera där (lägga till samtliga adresser).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade! Tack.

Dock stötte jag på patrull i Gmailkontots kontakter då antalet adresser förmodligen blev för stort. Något om att kvoten överskridits.

Men när jag väl hade exporterat kontakten och lagt in den i Kontakter, gick den att redigera där (lägga till samtliga adresser).

Jag antar att du skulle kunna skapa ett nytt kort direkt i Kontakter och lägga till epostadresserna så som du nu redigerade. Men jag har inte testat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du skulle kunna skapa ett nytt kort direkt i Kontakter och lägga till epostadresserna så som du nu redigerade. Men jag har inte testat.

Ja, det är möjligt. Vet inte varför jag i så fall inte testade det.

Men det löste sig i alla fall. Tveksamt om det hade gjort det utan din hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är möjligt. Vet inte varför jag i så fall inte testade det.

Men det löste sig i alla fall. Tveksamt om det hade gjort det utan din hjälp.

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...