Fiskgjusen Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Jag lyckas inte ställa in stavningskontrollen i Libre Office 4.2.4.2. För Mac. Jag vill kunna kolla stavningen på svenska ibland och engelska ibland på olika dokument. Kollade Libre Offices hjälpsida Välja dokumentspråk men det är något som inte stämmer. Inställningar Verktyg - alternativ, Standardspråk för dokument, Teckenformatmallar finns inte i menyerna hos mig. Och vad är Snabbmenyn? Dumma frågor men tacksam för hjälp, har ingen i närheten att fråga Link to comment Share on other sites More sharing options...
TB-000 Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Språk ställer jag in på flera ställen i LibreOffice beroende på vad jag vill. I underkanten på dokumentet finns en meny där jag enkelt kan välja språk för det markerade (typ ett citat, ett stycke, eller hela dokumentet. Se bifogad skärmdump. Uppe i menyraden kan man också välja spåk för det dokumentet man håller på med. Se bifogad skärmdump. Sedan finns en LibreOffice -> Inställningar (preferences) -> Språkinställningar där man kan ställa vilket språk LibreOffice ska börja med när man skapar nya dokument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiskgjusen Posted October 30, 2016 Author Share Posted October 30, 2016 Mille grazie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.