Hummel Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Hej igen! Väljer jag listvy i Finder kan jag inte öppna mappar då triangeln saknas på min startdisk. Installerade MacOS på en extern disk för test och där fungerar det utan problem.MacOS 10.12.1, MBPr late 2015Någon idé om vad som är fel?Se bifogade bilder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Gjort en säker start?Ingen aning om det här är relaterat, men kika lite på det här: https://gist.github.com/fabiofl/5873100#gistcomment-1701634 Den och den sista längst ner. Om inte annat så rensar den cachen för Dock och Finder. Frågan är väl bara om pilen går som “ikon” jmf med bilden på själva foldern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted October 29, 2016 Author Share Posted October 29, 2016 iEricF, Tyvärr hade dina förslag ingen effekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Så här ska det se ut för att triangeln ska synas. Ändrar jag till något annat än "Inget" försvinner triangeln. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted October 29, 2016 Author Share Posted October 29, 2016 Se där, kunskapen har fått ett ansikte! Tackar! Hur sjutton kom du på detta? Någon idé varför det är på detta sätt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Se där, kunskapen har fått ett ansikte! Tackar! Hur sjutton kom du på detta? Någon idé varför det är på detta sätt? Jag hade samma bekymmer med El Capitan och det tog mycket Googlande innan jag hittade någon med samma problem Har ingen förklaring varför det är så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.