Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns det någon adapter från MagSafe till USB-C?


iMacGyver

Rekommendera Poster

Som sagt, finns det någon adapter från MagSafe till USB-C?Jag har letat igenom Appels sida med ström och kablar men hittar ingen.

 

Jag har en Thunderbolt display där MagSafe-kabeln är integrerad med Thunderbolt-kabeln, så det vore toppen att kunna använda en adapter där i mellan när jag fått min nya MacBook Pro istället för att behöva ha en separat laddare (ännu en sladd). Men jag hittar bara MagSafe till Magsafe 2-adapter, ingen MagSafe till USB-C.

 

Någon med ett bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Nej, men det vore häftigt.

 

Edit: trodde först att du frågade om TB3-TB2-adapter så jag redigerade mitt inlägg. För bildsignalen kan du så klart använda denna. http://www.apple.com/shop/product/MMEL2AM/A/thunderbolt-3-usb-c-to-thunderbolt-2-adapter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte du adapter bara för strömförsörjning/laddning av datorn, eller tänker du att den även skall vara bildbärande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det vore häftigt.

 

Edit: trodde först att du frågade om TB3-TB2-adapter så jag redigerade mitt inlägg. För bildsignalen kan du så klart använda denna. http://www.apple.com/shop/product/MMEL2AM/A/thunderbolt-3-usb-c-to-thunderbolt-2-adapter

 

Tack! Den hade jag hittat, så den ligger på beställningslistan :-)

 

Men det fina med den fasta kabeln från Thunderboltskärmen, är att bildkabeln och strömsladden är _samma_ sladd som delar sig i ett "Y" på slutet med en Thunderboltkontakt och en MagSafekontakt. Till Thunderboltkontakten kan jag använda adaptern du länkade till, men för att kunna använda MagSafekontakten behöver jag en adapter till USB-C.

 

Det känns så himla onödigt att behöva använda strömsladden som kommer med datorn när jag redan har en i / från bildskärmen - om det bara fanns en adapter. Kruxet är ju dessutom att de här sladdarna sitter fast i bildskärmen och går inte att byta ut, så den enda lösningen är adaptrar om jag ska kunna använda en ny MacBook Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte du adapter bara för strömförsörjning/laddning av datorn, eller tänker du att den även skall vara bildbärande?

 

Hej, jag svarade lite utförligare i inlägget ovan. Den bildbärande finns det adapter till, men inte till strömsladden. Och de två sitter ihop i en fast installation i bildskärmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...